Windows 10 Zo kun je MS edge verwijderen uit windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
[Verwijderd op verzoek van de oorspronkelijke poster - wegens te gevaarlijk !]

Let op!
Als u Microsoft Edge verwijdert zonder dat er een andere browser zoals Chrome op uw computer is geïnstalleerd, kunt u mogelijk geen toegang krijgen tot internet en er niet op surfen. Zorg er dus voor dat je een andere browser zoals FireFox, Brave of Vivaldi downloadt voordat je de Edge-browser volledig verwijdert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wie dit van plan zou zijn : lees toch eerst maar eens goed op het net wat er allemaal mis kan lopen als je Edge helemaal verwijdert !!!
Er zijn functies van Windows die gewoon niets anders dan Edge willen en kunnen gebruiken.

Ik heb een volledige blokkering op mijn Edge staan die ervoor zorgt dat de exe van Edge nooit wordt opgestart.
Als je dat een paar weken hebt opstaan merk je nu en dan dat zaken niet meer naar behoren werken. Het tool waar ik dat mee bereik kan je echter makkelijk activeren/desactiveren.

Maar daardoor weet je dus dat het nooit goed kan zijn om Edge helemaal uit Windows te slopen.
 
Juist, dat bevestigt wat we zeggen ... wel blokkeren (zie #4) - niet uit Windows slopen ...
Er zijn goede blockers die inderdaad géén problemen veroorzaken.
 
Ik heb een volledige blokkering op mijn Edge staan die ervoor zorgt dat de exe van Edge nooit wordt opgestart.
Als je dat een paar weken hebt opstaan merk je nu en dan dat zaken niet meer naar behoren werken. Het tool waar ik dat mee bereik kan je echter makkelijk activeren/desactiveren.
Oké, dan begrijp ik u niet meer. Waarom zou je het tool activeren/desactiveren?

U zegt dat zaken nu en dan niet meer naar behoren werken.

Dat was dus mijn vraag: welke zaken dan?
 
Als ik op web-links klik in bijv. Twitter of Facebook (de apps) openen ze in Edge. Mijn standaardbrowser is Vivaldi.
Blijven die apps 'werken' met die 'blocker'?
Twitter gebruik ik wel (als lezer). Facebook is totaal taboe.

Als ik in Twitter op een link klik, opent die in een nieuw tabblad van Firefox (waar ik ook Twitter bekijk).

Maar je hebt het over "apps". (?)
 
U zegt dat zaken nu en dan niet meer naar behoren werken.
Dat was dus mijn vraag: welke zaken dan?
Sommige links vanaf Microsoft websites vb. werken niet meer omdat ze expliciet door MS geprogrammeerd zijn om met Edge te openen, en niets anders. Als de blocker opstaat gebeurt er dus niets meer !

Even op de 'unblock' knop klikken en je kan de site wel bekijken. Daarna gewoon weer even op 'block' en je bent van Edge verlost (bv. overname van Adobe Acrobat PDF bestanden ...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan