Windows 10 Zo kun je MS edge verwijderen uit windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
[Verwijderd op verzoek van de oorspronkelijke poster - wegens te gevaarlijk !]

Let op!
Als u Microsoft Edge verwijdert zonder dat er een andere browser zoals Chrome op uw computer is geïnstalleerd, kunt u mogelijk geen toegang krijgen tot internet en er niet op surfen. Zorg er dus voor dat je een andere browser zoals FireFox, Brave of Vivaldi downloadt voordat je de Edge-browser volledig verwijdert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug in 'testmodus': Edge-blocker laat me niet toe om de Twitter-app of Facebook-app op te starten.
Dus voor mij weinig zinvol.
(de apps komen uit de MS-store)
Ik ben zelf geen Edge fan, maar die app nu echt gaan 'verfoeien' ? Zo ver wil ik nu ook niet gaan.
 
MS vrij? Omdat je (alleen maar) geen outlook-adres gebruikt?

Wat flauw toch weer!

Ik zei: „Persoonlijk verkeer ik in de gelukkige omstandigheid dat ik buiten het gebruik van Windows en een niet langer actief Outlook adres Microsoftvrij ben“.

Als je Windows gebruikt ben je toch niet Microsoftvrij?

Twitter kun je prima bekijken in de browser. Dus ook dit probleem ontgaat mij.
 
@Leono : Je hebt gelijk!
Was gewoon (flauw, misschien?) grappig, dacht ik en zeker geenszins kwetsend bedoeld!
Excuses dus!
Maar je vroeg toch naar opmerkingen omtrent de 'blocker' (zei het niet rechtstreeks aan mij)? Ik kan dus bepaalde apps niet ten volle benutten met die app; dat is het punt dat ik eigenlijk wou maken. Mvg.
 
Het enige wat ik vroeg (bij mijn weten) is uitleg over wat PhilipV bedoelde. Verder vroeg ik niets.

Over de Edge Blocker heb ik nog nooit één vraag gehad.

Wat ik mij wèl afvraag is waarom jij niet gewoon twittert vanuit de browser. Van een Twitter-app had ik nog nooit gehoord.

En ik wist ook niet dat Microsoft die aanbiedt in hun winkel.
 
Wel dan weet je dat nu ook.
Ik kan Twitter enz. inderdaad ook in m'n browser gebruiken maar vind het toch praktischer om deze in aparte app's te openen.
Mijn browser is sowieso al 'overladen' met openstaande bladzijden.
Maar ik vrees dat we nu belanden in een discussie over 'smaken en kleuren', en die leidt meestal (gemeenzaam gekend) ... nergens toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De download is gewoon niet geslaagd ...

Maar op die site staan zo veel download knoppen die naar pub en adds verwijzen dat het normaal is als je zou gemist hebben.
Helemaal onderaan de pagina !
 
Laatst bewerkt:
Zelf gebruik ik "Edge Deflector" om dit probleem op te lossen, maar blijkbaar werk het niet (goed) in windows 11.
Heeft voornamelijk te maken met de evolutie van Edge Chromium. Vroeger gebruikte ik die ook.
Maar nu mag je doen wat je wil met dat tool, Edge komt er toch door.

Die EdgeBlocker (zie hoger #4) werkt wel feilloos... gewoon overstappen dus !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan