Windows 10 Zoek programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb windows 10.
Als ik linksonder in het zoekprogramma iets wil zoeken dan kan ik niets intikken, de cursor bewwegt niet en ik krijg dan een zwart scherm te zien waarop staat; begin met typen om apps, bestanden, instellingen en webresultaten te zoeken. Maar hij doet helemaal niets.
 
De pc heb ik zelfs al een keer opnieuw met w.10 pro geinstalleerd en nog kan ik niets intikken, misschien heeft het aan een laatste update gelegen ik weet het niet. Wel is het zo dat als ik een woord of zien ergens kopieer dan kan ik hem wel plakken en dan doet hij het wel.
 
dat zwart scherm is standaard .. de crusor knippert hier een 5 keer en daarna staat deze stil ...doch als ik maar gewoon een letter typt dan komt er al leven in
 
of je ga via start > instellingen > systeem naar energiebeheer en slaapstand ..
aan de rechterkant van het scherm (hier althans ) klik je op "extra energie instellingen " en daarna klik je op "het gedrag van de aan/uit knoppen bepalen "
in het daar op volgend scherm klik je op de regel " instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn "
je zou vervolgens het onderstaande moeten te zien krijgen waar jij dus het vinkje weg haalt bij snel opstarten vergeet deze aanpassing niet op te slaan.
240127
 
het lid Majos heeft het over de verteller ...dit is de voor lees functie wat ingeschakeld kan worden via start>instellingen >toegankelijkheid >verteller

*snel starten heeft dus niets met snel opstarten te maken … met het snel starten word dan ook het snel op starten van de verteller bedoeld ..
er is zelfs een sneltoets toegewezen om deze verteller aan of uit te zetten .. dit door de Windows toets +ctrl + enter te gebruiken
er is zelfs de optie om de verteller te laten starten na aanmelding .
 
Draad gaat over de zoek functie en niet over de verteller die naar voren komt hij in zoeken snel starten intypt (wat nu dan wel werkt) en die werkt vaak weer na een volledige herstart wat niet gebeurt als je snel starten gebruikt.......
 
@majos heb jij dan al eens nagezien of deze Windows Search service is ingeschakeld ..
druk eens op de Windows logo toets en de R toets en typ in het uitvoervenster "Services.msc" en druk op enter.
navigeer vervolgens naar de service "Windows Search" en dubbelklik op deze service.
het eigenschappenvenster van deze service opent zich en deze "Opstarttype " zou dan hier op " Automatisch" moeten staan ..
indien echter deze service nog niet is gestart, druk je op "Starten".
indien deze service wel is gestart, druk op "Stoppen" - wacht enkele seconden nadat de service is gestopt - en druk daarna op "Starten" en ok
Start Windows vervolgens opnieuw op en bekijk het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan