zoek windows xp voor zes pc - opleidingslokaal ocmw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben op zoek naar een oplossing van volgend probleem.
Momenteel hebben we een oefenlokaal bij het OCMW (waar kansarmen, en diegene die het niet breed hebben) op internet kunnen.
Deze PC draaien via een server op Linux , en de bnijbehorende programma's open office.

Momenteel hebben veel gebruikers problemen bij het zien van het Linux-systeem.
Ik ben vandaag in het bezit gekomen van 6 snelle pentium 4 pc(s, waarop ik nu Windows Xp en office2007 wil zetten (vraag van de gebruikers). Her probleem is echter dat ik over zes windows licenties en zes office licenties dien te beschikken.
Men heeftt me verteld dat dit per licentie ongeveer 300 euro zou kosten. Als dit waar is tja dan kan ik beter zes nieuwe pc's in de aldi gaan kopen (licentie is dan inbegrepen).

Ziet iemand een middel om deze kostprijs te drukken , door hergebruik van licenties (de pc hebben vroeger gedraaid in een officiele netwerklicentie , doch dienen geherformateerd te worden wegens het bevatten van prive gegevens), dus een nieuwe installatie is nodig. Kan ik die vroegere nummers opnieuw gebruiken, of vervallen die wanneer het toestel fysisch wordt verplaatst naar andere gemeente???

Kan ik oude xp licenties , terug gebruiken als ik de originel cd zou hebben of is dit verboden (oem ????)

Persoonlijk zie ik geen oplossing ???
Iemand een idee ????
Dank bij voorbaat
 
Vraag op uw antwoord, en sorry voor mijn opmerking, ben wel heel verbaasd van dit onderwerp.
OCMW hangt af van een gemeentebestuur. Volgens mij is het dus mogelijk om de windows en office versies via het gemeentebestuur aan te kopen en de licenties te bevestigen op naam van gemeentebestuur.
Ander antwoord. Verleden week heb ik een office versie voor studenten ergens gezien, weet niet meer waar. Het ging om office student 2007. Prijs: 89,00 , licenties voor 3 computers.
De profssionele office versie die kost inderdaad rond de 300,00 .
Vista versies die vind je ook al aan 89,00 per licentie.
OEM versies behoren aan een computer, niet aan een gebruiker.

(de pc hebben vroeger gedraaid in een officiele netwerklicentie , doch dienen geherformateerd te worden wegens het bevatten van prive gegevens), dus een nieuwe installatie is nodig.

Dit vind ik ook niet zeer slim. In zulk geval zou ik de harde schijven eruit halen. Door te formateren moet je niet gaan denken dat alles van de harde schijf verwijdert of gewist is.
 
Laatst bewerkt:
normaal moet er een stikker met licentienr op computercase hangen, deze nummer blijft bij deze computer. Bij nieuwe installatie kan je die nummer nog gebruiken, wel dezelfde versie : home of Pro installeren.
Desnoods leen je even een cd en gebruik de licentienr van de computercase.
 
Aan al personen die gereageerd hebben.

Ik heb ne mail gestuurd naar die befaamde academic download, waar een licentie 89 euro kost , geen antwoord tot nu toe, vrees dat ge een school moet zij of een student . afwachten

Wat die opmerking van Swake betreft , ga langs de gemeente , is allemaal goed maar dan gaat men op het netwerk van de gemeente moeten aanloggen, en dat is geweigerd. Enkel toegang voor
personeelsleden vd gemeente. (ga het nog eens afchecken)
De mensen die de computers gebruiken zijn beginnelingen , en hebben nood aan hun eigen pc , zonder last of beperkingen van het netwerk (blokades van e-mail edergelijke).

Nota : als men vind dat dit bericht hier niet thuishoort mag het afgesloten worden.
Ik zag geen oplossing behalve diegene die hier reeds aangehaald zijn ,gemeente, academic ....

In alle geval bedankt voor de reacties, vrees dat linux zal blijven draaien.

groetjes,


Marcel
 
OCMW > Gemeente > Staat

Als je ergens in één van die 3 dingen een belangrijke persoon te pakken krijgt dan kan ie voor jouw gerust aan een enkele licenties komen voor Windows XP.
Het is zelfs zo dat staatsbedrijven speciale licenties hebben voor dergelijke problemen.

Ik zou me dus eens informeren bij de gemeente.
 
Aan al personen die gereageerd hebben.

Ik heb ne mail gestuurd naar die befaamde academic download, waar een licentie 89 euro kost , geen antwoord tot nu toe, vrees dat ge een school moet zij of een student . afwachten

Wat die opmerking van Swake betreft , ga langs de gemeente , is allemaal goed maar dan gaat men op het netwerk van de gemeente moeten aanloggen, en dat is geweigerd. Enkel toegang voor
personeelsleden vd gemeente. (ga het nog eens afchecken)
De mensen die de computers gebruiken zijn beginnelingen , en hebben nood aan hun eigen pc , zonder last of beperkingen van het netwerk (blokades van e-mail edergelijke).

Nota : als men vind dat dit bericht hier niet thuishoort mag het afgesloten worden.
Ik zag geen oplossing behalve diegene die hier reeds aangehaald zijn ,gemeente, academic ....

In alle geval bedankt voor de reacties, vrees dat linux zal blijven draaien.

groetjes,


Marcel

Niet vergeten, als ge les geeft, dan ook aangeven in de gemeente. Je krijgt er een toelage voor. En niet zo gering ook. Maar wel het jaar nadien. Wij hebben dit enkele jaren gedaan. Dus een goedkope licentie voor 3 pc's kan er van af. Maar..... wie weet, zijn er geen goede zielen die nog een oude xp liggen hebben die ze niet meer nodig hebben. Kunnen ze zich dan bij U melden?
 
Laatst bewerkt:
reynkust

Wat die opmerking van Swake betreft , ga langs de gemeente , is allemaal goed maar dan gaat men op het netwerk van de gemeente moeten aanloggen, en dat is geweigerd. Enkel toegang voor
personeelsleden vd gemeente. (ga het nog eens afchecken)

Je begrijpt mijn redenering niet. Laat de gemeente die computers en licenties aankopen. Die hoeven daarom toch niet op de netwerken van het gemeentebestuur aangesloten te zijn. Een oefenlokaal is geen werklokaal.
Nu wat die office pakketten aan 89,00 betreft, heb ik ergens gezien in aanbieding bij computerzaak, warenhuis, .......... , ik weet het echt niet meer. office 2007 voor studenten, licenties voor 3 computers. Dus zeker geen downloads.
En ik vind dit zeker een zeer goed initiatief, er zijn inderdaad hedendaags kansarmen genoeg die niet over de mogelijkheden beschikken om een computer te komen. Onze regering speelt het dus ook slim. Wij bieden de kans aan kansarmen om ook een computer te kopen, belastingaftrek enz.......
De computer moet wel eerst aangekocht worden voor je deze kan inbrengen in je belastingen.

Hierin moet ik Mik ook in het gelijke stellen.

Niet vergeten, als ge les geeft, dan ook aangeven in de gemeente. Je krijgt er een toelage voor. En niet zo gering ook. Maar wel het jaar nadien. Wij hebben dit enkele jaren gedaan.
 
Laatst bewerkt:
ik heb hem een adres gegeven waar hij een xp pro licdentie nog kon kopen voor 70€,en kan daar ook 2de hands pc kopen met garantie
 
rudy,

bedankt voor de hulp, is waar wat ge zegt.
Moet nog effe afwachten want ge weet OCMW, en gemeente das politiek , en das een kleur enz....
Nu zijn da 2 verschillende kleuren.
Als de officiele aanvraag door ocmw-dienst aan hun normale leverancier (ci.....) binnen is kan ik pas op de proppen komen met mijn voorstel. Ik ben immers niet in loondienst bij ocmw-gemeente, doe dit als vrijwilliger (der heeft niemand anders wel geen kennis van pc's en zo), dus ze willen alles op papier. Als da dan tegenvalt , wat ik nu al zeker weet (gezien de prijzen die ik gevonden had) , dan komen de alternatieven, (zeker als de politiek zich ermee bemoeit). Dus ga kleurenwieze doen( partijkleuren) als er niks deftig word beslist.

Wat die toelage van de gemeente betreft als ge lesgeeft, daar weet ik niks van. Krijg men kilometers en dat is alles. Als iemand daar iets over weet mag hij me mailen.Nooit iemand een woord over gerept.
 
Je doet dat als vrijwilliger. Is er dan hier of daar geen goede computerclub in de buurt. Als dat een erkende computerclub is , mag jij daar gerust ook als vrijwilliger helpen .
Als ik me niet vergis moet deze ergens in je streek zijn.
Computerclub Winge
 
Je doet dat als vrijwilliger. Is er dan hier of daar geen goede computerclub in de buurt. Als dat een erkende computerclub is , mag jij daar gerust ook als vrijwilliger helpen .
Als ik me niet vergis moet deze ergens in je streek zijn.
Computerclub Winge
 
rudy,

Wat die toelage van de gemeente betreft als ge lesgeeft, daar weet ik niks van. Krijg men kilometers en dat is alles. Als iemand daar iets over weet mag hij me mailen.Nooit iemand een woord over gerept.

Hier in Zwevegem hebben we via KWB het leslokaal van de school mogen gebruiken om mensen initiatie pc aan te leren. Doel was mensen hun angst weg te nemen om met een pc te werken.
Via KWB werdt dit aangegeven als activiteit met een bepaalde waarde. Daar het initiatielessen waren kregen we daar per aanwezig persoon een fikse vergoeding voor. Die vergoeding was bedoeld om uit de kosten te raken. Huur lokaal, verwarming, elektra enz. Wij hadden 4 vrijwilligers. Hiervan gaf er om beurt iemand een les. De andere waren aanwezig en liepen het lokaal af om her en der wat toelichting bij te geven waar het minder lukte. Verschiet niet : 2 lesreeksen van 13 lessen per jaar met maximaal 16 leerlingen. Dat is zo een kleine 10 jaar telkens teruggekomen. Instapniveau was heel laag. Er waren zelfs mensen die het de eerste lessen nog niet konden vinden hoe ze muis moesten besturen. Ook dat moest aangeleerd worden bij sommigen. Nu nog altijd zijn er mensen die daar dankbaar over spreken omdat ze het anders nooit aangedurfd hadden ermee te werken. Na afloop, wisten de mensen wat er zoals kon met een pc, hadden benul van wat kon met Word en Exel en konden mail versturen en surfen op internet. Wij vroegen ook een vergoeding voor de lessen. Anders kwamen we niet uit de kosten. Als activiteit telde dit mee voortoelage van de gemeente. Dus vragen maar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan