zoek windows xp voor zes pc - opleidingslokaal ocmw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mik

Inderdaad dit kan allemaal wat je in je laatste posting beschrijft. KWB is een erkende VZW met statuten enz........., wat betekent dat er ook een raad van bestuur , moet opgericht worden. Er zijn heel wat wijzigingen gebeurd in het oprichten van een VZW. Hiermee allemaal goed opletten, wanneer men vergoedingen begint te vragen voor de lessen te volgen, en vrijwilligers mogen op geen enkele manier vergoed worden, nog niet met een frisdrankje.
 
Mik

Inderdaad dit kan allemaal wat je in je laatste posting beschrijft. KWB is een erkende VZW met statuten enz........., wat betekent dat er ook een raad van bestuur , moet opgericht worden. Er zijn heel wat wijzigingen gebeurd in het oprichten van een VZW. Hiermee allemaal goed opletten, wanneer men vergoedingen begint te vragen voor de lessen te volgen, en vrijwilligers mogen op geen enkele manier vergoed worden, nog niet met een frisdrankje.

Dat klopt zeker. Maar als je zoiets doet als vrijwilliger, dan betaal je ook zelf Uw drankjes. Maar je weet waarschijnlijk ook al dat de vrijwilligers sterk uitgedund zijn. Wij hebben hier nog een groepje van 5 waaronder mijn vrouw en ikzelf. Maar er komt niemand meer bij. Wel af en toe een van de kleinkinderen die vraagt of ze een handje mogen toesteken. Jong geleerd..... Oud gedaan. Is ook niet altijd geapricieerd. Sommigen denken dat ge moet helpen en u moet buigen naar hun wensen. Maar dan best direct op hun plaats zetten.
 
Momenteel geef ik 'les' initiatie (vertrekpunt = nul ) , leren werken met muis, toetsenbord, pc en initiatie internet . Ik doe dit reeds 6 jaar(vorig jaar met 2, nu alleen) , de eerste jaren heb ik zelf pc's opgeknapt , die gekregen waren. Nu mag ik gebruik maken van PC's van volwassenonderwijs LBC.(in ruil voor het gebruik van het lokaal van ocmw....).
Ik heb 2 (dinsdagvm en donderdagvm) sessies van 12 leerlingen, ongeveer acht lessen .Dit in het voorjaar en in het najaar. Telkens is alles volzet na 1 week inschrijving; Omwille van mijn ziekte mag ik echter NIET MEER werken. Na deze acht weken kunnen de meesten iets opslaan, en werken met pc (angst is weg) , Als slot leren ze basis van internet en e-mail . Naderhand zijn er toch veel die ermee weg zijn en die e-mails beginnen te vesturen. Anderen verdiepen zich soms verder in publisher en word , in een LBC cursus(betalend). De initiatie van mij is gratis (geste ocmw tav de senioren/kansarmen) en voor mensen die niks kunnen, en men kan een pc meekrijgen om thuis te oefenen ( meestal een oude 'krak' met windows98, win2000 erop om wordpad en word97 te oefenen thuis).
Internet kunnen ze tijdens de les gebruiken en naderhand in die befaamde oefenruimte (nu in Linux).De meeste pakken echter ne schrik bij het zien van Linux , zijn beginnelingen en hebben windows geleerd. Ze denken dat ze dan alles opnieuw moeten leren. Vandaar die vraag naar omschakeling naar windows xp.
In 2006 hebben we zelfs in het rusthuis 3 personen geholpen met PC te werken. Dit is nu voorbij omdat ik niet alles alleen kan doen. In 2007 hebben we cursussen gegeven voor mentaal gehandicapten (cursus 2 jaar) . Dit wel met 3 lesgevers elke maandagavond. De meeste hebben leren tijpen en er zijn er zelfs die op internet geraakt zijn. Het waren wel geen zwaar gehandicapten, maar toch een hele opgave. Dit is ook gestopt .
Dus ge ziet ben nog aardig bezig . Enkel spijtig dat sommige mensen het na een tijd als normaal beschouwen dat ge alles voor niks doet. Ik moet ook betalen als ik iets kapot heb , en sommige profiteren daarvan. Dat is het spijtige soms.Maar ja het is een bezigheid zoals een ander. Doch ik stel wal vast dat de wrijwilligers dun gezaaid beginne worden. Dat vergeten er veel.
Maar ja , als ik de vorige antwoorden lees zijn er nog mensen die anderen op de goeie weg willen helpen. Soms niet eenvoudig maar ja het lukt wel met een beetje geduld.
 
Ik vind het een hele prestatie wat ge daar schrijft. Denk dat we eingelijk hier wat kunnen opzetten. Maar eerst eens goed over denken. Wie van ons heeft er thuis niets meer staan die niet gebruikt wordt. Uiteraard pc materiaal. Als dat nu eens geschonken moest kunnen worden aan de (echte) kansarmen. Wie zou zich daar dan niet gelukkig mee voelen. Ik ben zeker dat ik wel een pc kan op de kop tikken waar nog een XP op kan. Misschien zelfs meer. Elk containerpark heeft ongetwijfeld monitoren in overvloed. Een toetsenbord en muis is ook geen probleem.
Maar........ hoe komt dat dan aan de man? En vooral, wie beslist wie wat krijgt?
Als we dan nog de schijf met besturingssysteem niet wissen, dan is alles in kannen en kruiken.
Zou dat lukken?
 
Ik heb hier een oude compacq P4 op overschot.
De cpu is wel defect, maar werkte tot dat moment goed, zelfs met windows 7 nog te doen.
Ook installeren van XP is er geen probleem op, gewoon activeren met de key die op de pc zit.
En ik stop er een schijfje in die ik overnam van Mik een tijdje terug.
Geeft iemand me een cpu om te testen of het moederbord niet stuk gegaan is(cpu was door scheef pinnetje stuk, en licht geschroeid), dan installeer ik zelf XP op die P4.
Als die 6 pc van je eerste post merkpc zijn kan je ook XP installeren op die manier.
Hebben die 6 pc een recoverypartitie, dan kan je die toch ook gebruiken om XP terug te zetten (als er xp op stond)?

Ik heb een cd liggen (2 zelfs) met studentlicense.
Geen activatie nodig.
 
Laatst bewerkt:
nijltjetweety

Wat voor processor past daar op, ik heb hier nog een intel 2.2 socket 478 liggen
 
Was ik nog die socket vergeten zeker.
Is idd een 478 sock.
Als ze bij het ocmw er iets mee kunnen doen is het goed, anders weet ik nog wel een kameraad die hem kan gebruiken.
Jullie mogen het vertellen hoe en wat.
 
mensen allemaal bedankt voor uw hulp.
Maar pc's heb ik voldoende 6 stuks pentium 4
Met alles erbij, enkel moet de schijf geformateerd wordenomdat ze van een ander ocmw komen en er gevolige info zou kunnen opstaan.
Bovendien , heeft de verantwoordelijke van het pc-materiaal gezegd, dat de pc's met een officiele licentie moet draaien, omdat het een publiek ruimte is.

Ik wacht nog altijd op zijn prijsaanvraag bij ci...., doch vrees dat dat niet zal worden goedgekeurd.
Budget 1000 euro max.(nooit genoeg voor nieuwe licenties). Ik weet dit, doch de andere hebben hiervan geen benul,denken dat alles gratis is.
Dus als ik zes licentienummers heb kan ik alles terug instaleren , dan zou ik zes afgeschreven pc's waarop XP heeft gedraaid kunnen herbruiken.

Ik hou u op de hoogte van de ontwikkeling.

Marcel

Laat ons voorlopig wachten op het officiele bericht van de verantwoordelijke .
 
wacht nog altijd. Intussen heeft de server problemen met internet.
Men heeft blijkbaar geen haast.
Als ik volgende week niks hoor gaat er ne mail naar de baas ocmw^voorzitter
Ben vrijwilliger maar dan wil ik ook wel antwoorden als ik iets vraag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan