Windows 11 Zoekbalk browser Microsoft Edge

Schermafbeelding 2026-04-13 173416.png

In de zoekbalk van Microsoft Edge verschijnt nu steeds deze tekst.
Iemand een idee hoe dit te verwijderen?

Alles gecontroleerd en alles (systeem, edge, regio, ...) staat op Nederlands ingesteld.

Ook vermeldt Edge zelf:
"Voorkeurstalen: Websites worden weergegeven in de eerste taal in de lijst die ze ondersteunen. Volgorde van uw voorkeuren in de onderstaande lijst wijzigen. Nederlands: Microsoft Edge wordt in deze taal weergegeven.
De Finse taal staat trouwens nergens op mijn laptop.

Alle andere browsers waarmee ik getest heb gebruiken Nederlands.
Nu nog vreemder: Ik probeerde daarna "Edge opnieuw instellen" en ... nu staat de volledige Edge startpagina in het Fins.

1. Open Edge en klik op de drie puntjes (...) in de rechterbovenhoek [].
  2. Microsoft Edge instellingen menu - Microsoft Q&A

Klik op Instellingen (onderaan, icoon van een tandwiel) [].
  3. Selecteer in het linkermenu Talen (vaak aangeduid met Kielet in het Fins).

4. Klik bij 'Voorkeurstalen' op Talen toevoegen en zoek naar "Nederlands" [].

5. Klik op de drie puntjes naast "Nederlands" en vink de optie Microsoft Edge weergeven in deze taal aan [].
  6. Klik op de knop Opnieuw opstarten (of Käynnistä uudelleen in het Fins) die verschijnt.
Alternatieve oorzaken en oplossingen:

• VPN: Controleer of u een VPN gebruikt die uw locatie naar Finland verplaatst [].

• Windows Taalinstellingen: Edge neemt vaak de taal van het besturingssysteem over. Controleer of Windows zelf in het Nederlands staat ingesteld [].

• MSN-startpagina: Als alleen de startpagina in een andere taal is, scroll dan naar de onderkant van de MSN-pagina en wijzig de regio/taalinstelling [].

Terug
Bovenaan