Computer- en internetnieuws

Hier kan je laatste nieuws lezen over computer en internet.
Kamer wil cookiewet pop-ups vervangen door balkje
De coalitiepartijen in de Tweede Kamer willen een einde maken aan de irritante pop-ups waarbij gebruikers om toestemming wordt gevraagd voor het plaatsen van cookies op hun systeem. In de plaats daarvan willen zij een bescheiden informatiebalk die door diverse sites nu al wordt toegepast. Sinds juni vorig jaar moeten websites aan gebruikers toestemming vragen als zij cookies willen plaatsen voor advertenties, statistieken of sociale mediaknoppen. Dit is naar aanleiding van de Europese regelgeving. Alleen cookies die noodzakelijk zijn voor de werking van de website zijn toegestaan. De coalitiepartijen VVD en PvdA vinden de huidige regelgeving onwerkbaar omdat de gebruiksvriendelijkheid van het internet door al die pop-ups in het...
Mijn favoriete beveilingsprogramma is NOD32 van ESET. Bij vele beveiligingsbedrijven kunt je een Live CD downloaden waarmee je op kunt starten met een op Linux gebaseerde besturing. Tijdens mijn zoektocht via Google was ik benieuwd of ESET ook zoiets heeft. Dit was mijn zoekwoord op Google: Google En dan zie je me daar toch een aantal onzin sites staan die levensgevaarlijk zijn. Een voorbeeld is deze: ESET NOD32 LiveCD/LiveUSB v7918 [Jan 2013]� � Tinydl.Com Full And Free Download Het ziet er allemaal heel echt uit, maar trap daar nooit in en download zoiets nooit en scan er absoluut niet mee. Een Live CD download je dus altijd bij de originele site van de maker van het beveilingsprogramma. En in dit geval ESET heeft nog geen...
Telenet verwacht internetsnelheden tot 1Gbit/s in 2015-2016
Telenet verwacht dat het over twee tot drie jaar mogelijk wordt om over kabelverbindingen internetsnelheden tot 1Gbit/s mogelijk te maken. Daardoor zouden de kabelaars de komende jaren een goed antwoord hebben op glasvezelaanbieders.Volgens Telenet-directeur Duco Sickinghe worden de hogere snelheden mogelijk door nieuwe netwerktechnologie op basis van docsis-technologie die bij CableLabs wordt ontwikkeld. De aankomende docsis 3.1-standaard zou het mogelijk maken om via kabelnetwerken een downloadsnelheid van 10Gbit/s te behalen. Voor uploaden wordt 1Gbit/s haalbaar geacht. Sickinghe stelt dat de nieuwe docsis-technologie in 2015 of 2016 uitgerold kan worden door bedrijven als Telenet, maar de snelheid zal dan in eerste...
Asus geeft Windows 8 rug-aan-rug scherm (foto's)
Asus komt met een combinatie tablet-Ultrabook die is uitgerust met een dubbel scherm. De Taichi21 kan daardoor van twee kanten bekeken én bediend worden. De Taichi21 is een Ultrabook die ook als tablet kan worden gebruikt. In tegenstelling tot veel van dergelijke hybride apparaten heeft deze combinatie niet een omklapscherm. Fabrikant Asus voorziet zijn nieuwe Windows 8-systeem van twee schermen, die rug-aan-rug zijn gemonteerd en het laptopdeksel vormen. Dit dubbele Full HD-scherm van 11,6 inch valt zowel tegelijk als onafhankelijk van elkaar te gebruiken. Eigen scherm, eigen apps Daarbij kan hetzelfde beeld worden weergeven, of juist verschillende beelden ook met eigen apps voor de verschillende gebruikers. Asus schetst de...
Microsofts Azure-cloud kampt met een storing in de SQL Reporting-service. Herstel kan nog dagen duren. Klanten krijgen het advies hun servers te herstarten in een andere cloudregio. De storing is geen totale uitval; het gaat om een zogeheten 'service degradatie', meldt Microsoft op het dashboard voor zijn Windows Azure-cloud. De SQL Reporting-service hapert in de Oost-Amerikaanse sub-regio van de Microsoft-cloud. Andere regio's en andere Azure-diensten worden niet geraakt, stelt de aanbieder gerust. Sinds zondag SQL Reporting geeft Azure-klanten de mogelijkheid rapporten bij te houden en in te zien over hoe hun diverse servers en services functioneren. Dat gaat verder dan slechts ict-operationele informatie; het moet nuttige...
In oktober van dit jaar zal de eerste smartphone beschikbaar zijn waarop een mobiele versie van besturingssysteem Ubuntu draait. Dat meldt The Wall Street Journal. Net als zijn broer op desktop-pc's is de mobiele versie gebaseerd op open source besturingssysteem Linux. Het platform heeft veel gemeen met concurrenten als Android en iOS, zoals de mogelijkheid om apps te installeren. Er zijn echter ook een aantal belangrijke verschillen, zoals het gebrek aan knoppen op de telefoons. Ubuntu voor smartphones zal volledig te besturen zijn met vingerbewegingen. Er is dan ook geen thuisknop aanwezig op een Ubuntu-toestel. In oktober worden de eerste telefoons in twee 'grote regio's' gelanceerd, als is nog niet bekend welke twee dit...
Microsoft zal aanstaande dinsdag één van de grootste patchrondes in de geschiedenis van het bedrijf beleven. Er verschijnen dan 12 beveiligingsupdates die maar liefst 57 beveiligingslekken in Windows, Internet Explorer, Exchange Software, Office, .NET Framework en Microsoft Server Software verhelpen. Tien van de updates die uitkomen zijn voor Windows bedoeld. In het ergste geval kan een aanvaller via de kwetsbaarheden computers volledig overnemen. Zes van de updates hebben de hoogste beoordeling van 'critical' gekregen, wat betekent dat een aanvaller willekeurige code op het systeem kan uitvoeren. Updates Vier andere updates verhelpen problemen waardoor een aanvaller zijn rechten op het systeem kan verhogen en de laatste twee...
Microsoft en Norton by Symantec hebben vandaag bekend gemaakt gezamenlijk servers te hebben uitgeschakeld om het botnet Trojan.Bamital aan te pakken. Deze malware werd gebruikt voor klikfraude die de criminelen jaarlijks ruim 1 miljoen dollar opleverde. Klikfraude is een groot probleem en kan gebruikers leiden naar advertenties en andere inhoud die ze eigenlijk niet willen bekijken. Klikfraude zorgt ook voor geautomatiseerd verkeer naar advertenties en websites om zodoende betalingen te krijgen van advertentienetwerken. Bamital was ook verantwoordelijk voor het doorlinken van geïnfecteerde gebruikers naar websites die malware verkochten, vermomd als legale software. Met het uitschakelen van Bamital wordt duidelijk dat ondanks dat...
[Phoronix] Microsoft Looking At Office For Linux In 2014 M.i. een goede ontwikkeling. De .doc ondersteuning van LO is niet je van het, dus tot dat verbeterd is ben ik voor! :) EDIT: Wat ik wel moet zeggen, is dat het waarschijnlijk niet zonder licentiegehannes wordt. Dat is jammer, zeker voor de distrohoppers. Ik ben benieuwd hoe MS dat op gaat lossen. Voor bedrijven is het mooi, maar voor particulieren... Ik citeer: "Ik zie MS dit met enige problemen overzetten naar Linux; je mag niet vergeten dat Office veelvuldig gebruik maakt van onderliggende services, dewelke niet in Linux aanwezig zijn. En mocht het dan toch haalbaar zijn: welke ongewenste troep ga je nog installeren om Office draaiende te krijgen. Vergeet niet dat een layer...
XSNews - Fast Unlimited Premium
Terug
Bovenaan