Windows 10 Aankoop HP Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, ik weet niet of hier mensen op dit forum zitten die aankopen doen bij de Mediamarkt maar wij wel in ieder geval. Wij hebben ons vorige week een HP Laptop aangekocht en bij het instellen van Windows 10 Home konden wij niet anders dan de Mediamarkt toestemming geven om de Windows te activeren, tot zover niets aan de hand zou men zeggen. Achteraf blijkt dit niet zo een goed keuze te zijn daar zij dan ook diverse zooi op je laptop installeren en je register vol staat van linken en vermeldingen naar dit bedrijf, er staan verwijzingen in die altijd hun van bepaalde rechten voorzien iets wat mij enorm stoort alsof zij onze laptop onder beheer hebben. Wij hebben deze laptop niet laten instellen door de M.M dat hebben we zelf gedaan anders hadden we dat nog helemaal niet gezien maar eenmaal bij het instellen is er geen weg meer terug, als je dan na het instellen van Windows de laptop opnieuw opstart word je geconfronteerd met de voorgeïnstalleerde software en links van de M.M. allemaal gelinkt naar dit bedrijf.
Zijn er meer gebruikers hier te vinden die dit ook hebben ondervonden, als er oplossingen voor zijn daar vanaf te komen zouden wij dit graag horen waarvoor onze dank.
 
was het soms een ' toonzaal ' model?
dit snap ik niet echt: ' bij het instellen van Windows 10 Home konden wij niet anders dan de Mediamarkt toestemming geven om de Windows te activeren ', klinkt heel bizar, jij bent de gebruiker niet MM!
 
Hoi wivy bedankt voor je reactie, nee het was geen showmodel er stonden er genoeg. Ik heb gelezen bij diverse sites dat er velen dit probleem hebben ondervonden, ik ga hier niet de linken plaatsen van die sites maar er zijn genoeg met dezelfde vraag.
 
Beste aardbei, die sleutel heb ik al achterhaald met een tooltje wat Qtex ooit heeft geplaatst. En ja een gehele nieuwe installatie zou inderdaad deze hele shit ook in het register verwijderen, ik erger mij eraan waarom MM op deze manier een laptop verkoopt dit zou verboden moeten zijn je verwacht gewoon een laptop met het besturingssysteem erop en verder niets. Ik ga ermee aan de slag en hoop dat hij na de nieuwe installatie automatisch geactiveerd word zoals bij een normale instalatie ook gebeurt omdat toch al een digitale activering is uitgevoerd wat je kunt aangeven bij het installeren anders zal ik de
bestaande activatiesleutel ingeven ter activatie.
 
wel met deze app kan je via HP een kopie downloaden van uw HP installatie https://www.microsoft.com/nl-be/p/hp-cloud-recovery-tool/9mtks9pr7r3n?activetab=pivot:overviewtab ik heb dit zelf al gebruikt en vind het zeer invoudig maar voordat je het opstarten van HP Cloud Recovery Tool uw pc opnieuw opstarten daarna wel HP Cloud Recovery Tool uitvoeren als administrator wat heb je ook nog nodig een USB stik

ga daar eens kijken of er geen programma is installeert door Mediamarkt geen programma is geïnstalleerd

Configuratiescherm --> Alle Configuratiescherm-onderdelen --> Programma's en onderdelen
 
HP laptop 2015 niet meer beschikbaar, manuals & drivers .... nog enkel beschikbaar op VS-site.
jammer maar helaas ...
het is wel nuttige info, bedankt
 
Hoi allemaal, deze laptop loopt als een zonnetje daar hoeft ik het niet voor te doen. Ik erger me aan de vermeldingen in het register en dat je toestemming moet geven en in stemt met de voorwaarden van de MM om je Windows versie te activeren als je eenmaal bezig bent deze klaar te maken voor gebruik is er geen weg meer terug. Als ik die kopie download via bestaande link #6 dan zit ik volgens mij weer met die meuk van de MM op mijn laptop en daar pas ik voor. Wat 'aardbei' #4 aangeeft moet toch ook tot de mogelijkheden horen om daar geheel vanaf te komen, de productiecode heb ik achterhaald maar neem aan dat de digitale activering een nieuwe installatie automatisch zal activeren zoals het normaal gaat. Alle tips en adviezen zijn welkom, deze laptop is nog geen 2 weken oud..is tegek voor woorden.
 
Wij hebben al zoveel slechte verhalen gehoord over MM dat wij daar al enkele jaren geen voet meer binnen zetten. Ze zijn vaak wel een stuk goedkoper als elders, maar door alle horror verhalen die wij al gehoord hebben durven wij daar niets meer te kopen.
 
Terug on topic nu. Dit was eigenlijk niet de vraag van TS. De vraag was hoe hij die rommel van zijn nieuwe HP laptop kan krijgen. Wat TS heeft moeten doen lijkt mij ook heel erg op tracking. Als het ware volgt MM het doen en het laten van hun klanten. Lijkt mij als TS bij testaankoop is dat ze daar wel eens een onderzoekje kunnen naar starten.
 
Wat me vooral verwondert is dat het met een HP laptop gebeurt ! HP zal daar ook wel een vernietigend oordeel over hebben.
Het is schering en inslag dat B- (of moet je het C- noemen) merken een hoop bloatware mee installeren en sommige merken van specifieke laptops zoals MSI doen dat ook. Maar dat zijn fabrikanten of merk-producenten. Ongehoord dat een verdeler/winkel als MM denkt zoiets te kunnen/mogen doen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan