Mac OS aanmelden "myminfin" lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
wil aanmelden bij myminfin en krijg steeds dezelfde fout: aanmelden mislukt.
heb de laatste software van eid geïnstalleerd, pc herstart, maar lukt niet.
mijn antivirus is Avast en dacht dat deze het aanmelden blokkeerde maar is niet het geval. ook na uitschakelen van Avast lukt het niet om aan te melden.
kan er ergens een instelling zijn dat aanmelden blokkeert?
wie kan helpen?
 
Heb dat ooit zelf ook eens gehad na nieuwe versie... upgrade zonder desinstallatie is tricky ...
Volledig alles van e-ID deinstalleren, PC herstarten, dan nieuwste versie installeren.

Nu persoonlijk ben ik al afgestapt van e-ID hoor ! Ik gebruik 'It's Me' - authenticatie van de toekomst. Maar als je nog geen account hebt heb je ook een e-ID installatie nodig, eenmalig als ik me goed herinner...
 
Ik vermoed dat je de juiste piste volgt, door je AV als verdachte te zien. Avast heeft zo'n "techniek" om certificaten op te pikken en nieuwe te maken. Soort security methode, welke mij persoonlijk niet zo bevalt. Het probleem gaat zijn dat die public key manueel met de software wordt geinstalleerd, en Avast deze niet oppikt... en daarop faalt.
Ik vermoed dan ook dat de enige methode om zeker te zijn, is om Avast volledig te verwijderen. Indien het daarna nog niet moest werken, kan je hem snel terug installeren. Zou niet teveel werk moeten zijn.
 
Heb dat ooit zelf ook eens gehad na nieuwe versie... upgrade zonder desinstallatie is tricky ...
Volledig alles van e-ID deinstalleren, PC herstarten, dan nieuwste versie installeren.

Nu persoonlijk ben ik al afgestapt van e-ID hoor ! Ik gebruik 'It's Me' - authenticatie van de toekomst. Maar als je nog geen account hebt heb je ook een e-ID installatie nodig, eenmalig als ik me goed herinner...
 
heb hier geen problemen ondervonden met het aanmelden ..dit via itsme of de e-ID ..het vermoeden dat avast hier de veroorzaker zou kunnen zijn deel ik dan ook ..
 
Heb dat ooit zelf ook eens gehad na nieuwe versie... upgrade zonder desinstallatie is tricky ...
Volledig alles van e-ID deinstalleren, PC herstarten, dan nieuwste versie installeren.

Nu persoonlijk ben ik al afgestapt van e-ID hoor ! Ik gebruik 'It's Me' - authenticatie van de toekomst. Maar als je nog geen account hebt heb je ook een e-ID installatie nodig, eenmalig als ik me goed herinner...
heb eerst alles van eid verwijderd, opnieuw opgestart, en de laatste software terug geïnstalleerd van EID. lukt nog niet.
denk dat er ergens een instelling is die dit blokkeert.maar wat en waar?`
 
Ik vermoed dat je de juiste piste volgt, door je AV als verdachte te zien. Avast heeft zo'n "techniek" om certificaten op te pikken en nieuwe te maken. Soort security methode, welke mij persoonlijk niet zo bevalt. Het probleem gaat zijn dat die public key manueel met de software wordt geinstalleerd, en Avast deze niet oppikt... en daarop faalt.
Ik vermoed dan ook dat de enige methode om zeker te zijn, is om Avast volledig te verwijderen. Indien het daarna nog niet moest werken, kan je hem snel terug installeren. Zou niet teveel werk moeten zijn.
gedaan maar lukt nog niet...
 
vroeger onder de Windows 8.1 diende men ook java te gebruiken om de e-ID werkende te krijgen hoe dit is op een Mac OS weet ik niet maar nu onder de Windows 10 dient java niet meer aanwezig te zijn !
*je heb 6 mogelijkheden om je aan te melden indien het probleem bij de e-ID zou liggen kun je mogelijk één van de andere opties nemen ..
 
@wivy indien je de sessie sluit en je laat de browser open staan dan krijg je zulke melding indien je de sessie sluit en tevens de browser dan dus niet ...
*sluit je de sessie af maar niet de browser dan kun je zelfs na 2minuten terug naar deze site gaan en na op aanmelden te hebben geklikt , word je onmiddelijk weer aangemeld ..
 
@wivy indien je de sessie sluit en je laat de browser open staan dan krijg je zulke melding indien je de sessie sluit en tevens de browser dan dus niet ...
*sluit je de sessie af maar niet de browser dan kun je zelfs na 2minuten terug naar deze site gaan en na op aanmelden te hebben geklikt , word je onmiddelijk weer aangemeld ..
Neen, ook na sluiten sessie en browser, aanmelden niet mogelijk.
 
via Itsme ben ik dan toch kunnen inloggen op myminfin.
wil iedereen bedanken voor de reacties.
denk wel dat er ergens een instelling dient aangepast te worden op pc om alsnog via EID te kunnen inloggen op myminfin.
groetjes aan allen
 
raar allezins want via de e-ID ging het hier ook .. en dan gebruikte ik hier nog een verouderde versie 4.4.4.3838 terwijl nu versie 4.4.24.1261 beschikbaar is ..
maar fijn dat het via itsme dan toch ging .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan