Mac OS aanmelden "myminfin" lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
wil aanmelden bij myminfin en krijg steeds dezelfde fout: aanmelden mislukt.
heb de laatste software van eid geïnstalleerd, pc herstart, maar lukt niet.
mijn antivirus is Avast en dacht dat deze het aanmelden blokkeerde maar is niet het geval. ook na uitschakelen van Avast lukt het niet om aan te melden.
kan er ergens een instelling zijn dat aanmelden blokkeert?
wie kan helpen?
 
E-ID readers en Mac zijn nooit goede vrienden geweest . Ik ken persoonlijk niemand die 4 Apple producten in huis heeft en waar de installatie van de E-ID reader maar op 1 laptop is gelukt. Ik zelf heb het talloze malen geprobeerd op verschillende mac-s te installeren en slechts eenmaal gelukt. Hoe , dat weet denk ik niemand. Nu ben ik overgestapt naar Its-me een verademing .
Zowel op de gsm ( android 9 ) probleemloos als op iedere Apple . Bij de installatie dien je u de eerste maal te verifiëren met de E-ID reader , maar dit kan ook met de bankkaartreader en bankkaart van bvb je Belfius- bank . En zo heb ik het gedaan .
Veel succes
 
er word aangeraden om de Firefox te gebruiken indien men via een Mac OS bij myminfin wenst aan te melden via de e-ID
ook kan het registreren van de eID certificaat nuttig zijn ..
lees er meer over .. https://financien.belgium.be/nl/dou...gistratie-en-configuratie/mac-configuratie#q2
*de ts deelde nergens mee welke browser er gebruikt werd en mogelijk was dit dan het probleem .. terzijde is het nu wel via itsme gelukt om zich aan te melden .
 
er word aangeraden om de Firefox te gebruiken indien men via een Mac OS bij myminfin wenst aan te melden via de e-ID
ook kan het registreren van de eID certificaat nuttig zijn ..
lees er meer over .. https://financien.belgium.be/nl/dou...gistratie-en-configuratie/mac-configuratie#q2
*de ts deelde nergens mee welke browser er gebruikt werd en mogelijk was dit dan het probleem .. terzijde is het nu wel via itsme gelukt om zich aan te melden .
Ik heb het geprobeerd met safari; opera ; chrome ; Firefox . Ad ons toegevoegd alwat je maar wil . Niks lukte en dus nu met Its-me is alles oke . Ik steek er nu geen moeite meer in.?
 
@vdalex er is ook een verwijzing naar Java is deze bij u dan aanwezig ..heb zelf géén Mac OS om dit na te gaan ..!
dit omdat ik eerder al java tensprake heb gebracht maar dat deze nu in de Windows 10 niet meer nodig blijkt te zijn wat wellicht nog wel zo is voor een Mac OS !
 
heb zelf heel wat problemen gehad met EID op macOS.
Uiteindelijk een driver gevonden die het probleem oplost.Nu werkt het heel goed op "Catalina"
 

Bijlagen

  • ReadMe.txt
    9.6 KB · Weergaven: 521
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Al eens geprobeerd door eerst u browser te openen ,dan pas uw kaartlezer insteken kijken als het lampje snel begint te pinken (kaartlezer) en daarna de identiteitskaart en dan proberen inloggen.Dit is de volgorde die ik vorige week moest gebruiken om in te loggen met een linux installatie en Google Chrome. Het zit soms raar mekaar.Succes!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan