Windows 10 Accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet gegevens van een W10 pc overbrengen naar een W11 pc. Maar hoe doe ik dat het best? Hoe herken ik de google-account? En hoe kom ik de wachtwoorden te weten? Kan ik dat met een conversie programma uitvoeren?
De email cliënt is in beide gevallen Thunderbird.

Bedankt op voorhand, Joke
 
  • De google-account instellen heeft niets te maken met PC met W10 of W11. Je kent de account en zijn paswoord of je kent die niet ... Is het je eigen account dan kan je Google vragen het paswoord te resetten en krijg je nieuw paswoord. Is het een account van iemand anders dan vraag je hem of haar best om dat te doen en je de gegevens daarna door te spelen...

  • Er komt voor data géén conversie bij kijken en voor wat programma's betreft laat je dat best doen door MS door middel van de upgrade van W10 naar W11. Die neemt alles voor zijn rekening (hoe beperkt de verschillen overigens toch zijn ...)

  • Voor Thunderbird volstaat het de account in de nieuwe PC gewoon te registreren. Alle gegevens uit de mailbox komen dan opnieuw binnen. (tenzij je POP3 gebruikte, maar dan zou me in 2022 verwonderen...)
 
PhilipV bedankt voor je duidelijke antwoord. Ik verschiet dat het zo eenvoudig is.

Maar het invoeren van het google-account in W11 geeft problemen. Ik krijg als antwoord: "Aanmelden bij de server is niet mogelijk. Waarschijnlijk een onjuiste configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord." En dan zit ik vast. Ik heb het meerdere keren gecontroleerd maar ik zie geen fout.
Wat kan er mis zijn?
 
Verwijder Thunderbird eens en installeer het opnieuw.
Check ook de map ProgramData als ik me niet vergis staat daar ook een map Thunderbird. Deze map moet je ook deleten anders heb je geen cleaninstall.
Kijk ook even of hier nog een map staat van Thunderbird. C schijf en dan Gebruikers. Dan naar jou gebruiksersnaam map en dan de map AppData. Ik weet het niet meer, lang Thuderbird niet meer gebruikt, maar volgens staat daar dus ook een map die handmatig verwijderd moet worden.
Na installatie Thunderbird weer opnieuw instellen. Met een beetje mazzel werkt het dan.
Vermoeden is dat er iets niet goed gegaan is tijdens de installatie.
 
Laatst bewerkt:
Verwijder Thunderbird eens en installeer het opnieuw.

Na installatie Thunderbird weer opnieuw instellen. Met een beetje mazzel werkt het dan.
Vermoeden is dat er iets niet goed gegaan is tijdens de installatie.
Het probleem van TS zit bij Google Account zegt hij... aan Thunderbird is hij nog niet toe.
En buiten de foutboodschap zelf "een onjuiste configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord", zou ik ook niet weten waar dat kan aan liggen.
 
Mijn vorig antwoord is niet correct; sorry.

Mijn google-account is wel toegevoegd in W11 en alle emails zijn ook allemaal bijgevoegd.
Maar de gewone accounts bijvoegen geeft bovenstaande fout.
 
Goede morgen PhilipV, bedankt dat je nog reageert.

Met 'gewone accounts' bedoel ik de mijn email accounts die ik nog heb en die geen google-accounts zijn. Deze zijn uiteraard minder belangrijk zoals bijvoorbeeld het emailaccount dat ik hier op het forum gebruik. Ik kan dat bijvoorbeeld verwijderen en een ander nieuw account aanmaken.
Ik zal eens proberen op W11 een nieuw account aan te maken.
 
Verwijder Thunderbird eens en installeer het opnieuw.
Check ook de map ProgramData als ik me niet vergis staat daar ook een map Thunderbird. Deze map moet je ook deleten anders heb je geen cleaninstall.
Kijk ook even of hier nog een map staat van Thunderbird. C schijf en dan Gebruikers. Dan naar jou gebruiksersnaam map en dan de map AppData. Ik weet het niet meer, lang Thuderbird niet meer gebruikt, maar volgens staat daar dus ook een map die handmatig verwijderd moet worden.
Na installatie Thunderbird weer opnieuw instellen. Met een beetje mazzel werkt het dan.
Vermoeden is dat er iets niet goed gegaan is tijdens de installatie.

Dat moet je niet zomaar doen. (dan ben je al je mail kwijt!)
in C:\Gebruiker\Gebruikersnaam\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles\xx.default
staat alle mail.
Wil je die bewaren dan moet je alles wat daar staat kopieeren naar een usb stick!
Later kan je bij accountsinstellingen - serverinstellingen - berichtenopslag
de mappen waar je berichten wil opslaan weer aanpassen. ( ik doe dat meestal op een andere schijf)
 
Is de Win 10 computer de oude en die Win 11 een nieuwe? Of wens jij je oude om te toveren van Win 10 naar Win 11? Ik zou indien het dit is, voor een clone zorgen van het Win 10 gedeelte. Dan zou ik de originele schijf laten upgraden van Win 10 naar Win 11 met behoud van bestanden en mappen. Lijkt mij een haalbare zaak.
 
Wil je die bewaren dan moet je alles wat daar staat kopieeren naar een usb stick!
Verwarring ! Je moet géén NIEUWE account aanmaken uiteraard... en al zeker de oude niet verwijderen vooraf.
Je moet de BESTAANDE account gewoon registreren in de nieuwe Thunderbird installatie.

Eens die gesyncroniseerd is (en alles dus op 2 PC's staat) kan je ev. de oude verwijderen.
 
Ik doe het anders voor tb maak in de root van de partitie een map tuberbirdmail. Dan zit die niet zo verborgen. En deze staat op een 2de HD de data schijf. Is er nu iets mis met tb dan kan ik die volt verwijderen zonder de data te verliezen. En op het bureaublad heb ik een snelkoppeling staan om daar een nieuw profiel te maken. Maak een snelkoppeling op het bureaublad om tb te starten klik er rechts op eigenschappen en in het vakje waar de verwijzing staat waar het programma moet opstarten zet je het volgende geef een spatie -profilemanager en dan ok. Nu zal de profile programma opstarten. En daar kun je vlot de tb directory selecteren en als je dan tb opend heb je alles terug zoals het eerder werd ingesteld mails agenda adressen bericht regels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan