Windows 10 Accounts

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet gegevens van een W10 pc overbrengen naar een W11 pc. Maar hoe doe ik dat het best? Hoe herken ik de google-account? En hoe kom ik de wachtwoorden te weten? Kan ik dat met een conversie programma uitvoeren?
De email cliënt is in beide gevallen Thunderbird.

Bedankt op voorhand, Joke
 
Mag ik eerst iedereenvoor bedanken voor de reacties, tot mijn spijt is mijn probleem nog altijd niet opgelost. Daarom zal ik hier uitleggen wat ik wil doen en wat ik tot nu toe geprobeerd heb.

Mijn oude pc draait op Windows 10 home. Er zijn twee gebruikers en wij gebruiken allebij Thunderbird. Elke gebruiker heeft zijn eigen google-account en nog een tweede account die geen geen google-account is. iedere account werkt zonder problemen, heeft een reeks emails die kunnen gelezen worden tevens kunnen nieuwe mails gemaakt worden en verzonden. Alles werkt normaal.
De nieuw pc heeft Windows 11. De bedoeling is om alles over te brengen van W10 naar W11 en de oude pc zal dan buiten vliegen.

Wat heb ik tot nu toe gedaan?
Op ge nieuwe pc Thunderbird geinstalleerd met twee gebruikers. Bij gebruiker A zijn alle emails die op de pc met w10 stonden ook binnen gekomen bij w11. Alles werkt zonder problemen ook met het tweede account.

Dan het google-account van gebruiker B ingevoerd en al zijn emails komen vanzelf binnen. En alles voor de google-account werkt zonder fout.
Maar ik slaag er niet in het tweede account in te voeren. Ik krijg de foutmelding: "Aanmelden bij de server is niet mogelijk. Waarschijnlijk een onjuiste configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord."

Als ik een nieuw account wil aanmaken krijg ik dezelfde foutmelding.

En nu ben ik teneinde raad.
 
Als we probleem even isoleren : je slaagt er niet in om in TB een 2de account aan te melden, een niet-Gmail/Google account ... en dat enkel voor gebruiker B, voor A ging het wel ....
Dat is het probleem nu ? Al de rest laten we dan even achterwege...

Toon dan nu misschien best gewoon :
a) het scherm met de accountgegevens ervan in de oude PC
b) het scherm waarop je die account probeert te registreren in de nieuwe PC

PS : een nieuwe account aanmaken van binnen TB snap ik niet ... je kan binnen TB, zoals in alle clients, enkel accounts registreren die je vooraf bij de provider (gmail, hotmail, skynet, ga zo maar door ...) al hebt aangemaakt.
 
PhilipV, nogmaals bedankt.

Oef, eindelijk heb ik de printscreens kunnen maken, ik hoop dat ik geen fouten gemaakt heb.
 

Bijlagen

  • W10-a1.png
    W10-a1.png
    98.5 KB · Weergaven: 87
  • W11-a1.png
    W11-a1.png
    57.6 KB · Weergaven: 90
  • W11-b1.png
    W11-b1.png
    62.1 KB · Weergaven: 91
Je geeft een IMAP server op in shot a1 Win 10 maar in de Win 11 begin je eensklaps met een POP - configuratie ???
Zou ik niet doen : in Win 11 ook voor IMAP kiezen en de overeenkomstige servers en poorten opgeven : blijf weg van POP.
 
klopt als een bus wat Philip V meldt in #19

  • Wat is IMAP? IMAP staat voor ‘Internet Message Access Protocol’ en is een protocol waarbij je e-mails op de mailserver blijven staan.
  • Wat is POP? POP is de afkorting voor ‘Post Office Protocol’ en is een protocol waarbij mails lokaal opgeslagen worden.
  • Het verschil tussen IMAP en POP wordt vooral duidelijk wanneer je kijkt naar het mailgebruik. Met IMAP kun je e-mails op meerdere apparaten lezen en heb je altijd een back-up van je mails op de server staan. Met POP kun je e-mails lokaal openen en bewerken en heb je veel opslagruimte.
  • Voor de meeste mensen is IMAP de beste keus, omdat dit het meest moderne protocol is en je e-mails gesynchroniseerd worden. Of je beter gebruik kunt maken van IMAP of POP, is afhankelijk van je behoeften.
 
PhilipV, nogmaals bedankt, jij ook Aarbei voor je uitleg.

Maar ik luk er nog altijd niet in. Ik weet eenvoudig weg niet wat ik moet invullen als servernaam en poorten. Telkens krijg ik die zelfde foutmelding terug.
 
Wivy bedankt voor je reactie maar helaas...

Na het lezen van "Dit" had ik al mij twijfels: In dat artikel wordt gesproken over "Outlook Express". Dat is al een paar jaar oud en werkt niet in Windows 11. Verder de schermen die je in je bericht weergeeft heb ik in Windows 11 niet terug gevonden. Vervolgens heb ik getracht naar mijn interpretatie in de velden die ik in Windows 11 tegenkwam ingevoerd maar ik kreeg telkens dezelfde foutmelding terug. Spijtig maar toch bedankt.
 
Heb je er aan gedacht dit tweede account toe te voegen terwijl je in Chrome bent ingelogd als A ??
Chrome heeft de hinderlijke eigenschap om je te helpen.
Laten we zeggen A=Truus en B=Jaap.
TB gebruikt jouw browser om verbinding te maken.
Dus was je in Chrome ingelogd als Jaap toen je het Account van Jaap (B) wilde toevoegen dan ging dat goed.
Maar ga je nu in die zelfde browser configuratie Truus toevoegen dan mislukt dat.
Want volgens Google ben je niet Truus maar Jaap.

[Moderatie] screenshot verwijderd, volledig mailadres zichtbaar !

Dus wil ik de mail toevoegen van xxxxx.com,
Dan moet ik eerst uitloggen en me opnieuw aanmelden als Truus (A).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@joke135 Laat je niet te makkelijk terug op dwaalsporen zetten door interventies die weer totaal van nul opnieuw beginnen.
Doe het volgende :

Ga naar het scherm dat je in je screenshot W11-a1.jpg liet zien en kies daar gewoon voor IMAP ipv. POP :

1654611985696.png


Let wel op dat je een naam geeft aan de 2de account die je onderscheidt van de eerste en dat je het juiste mailadres en paswoord opgeeft, uiteraard.

Krijg je dan de vraag naar parameters gebruik dan degene die @wivy liet zien, want die zijn HELEMAAL KORREKT.
Maar in W11 en een nieuwere mailclient zal het er allemaal wat anders uitzien, maar dat doet geen afbreuk aan de in te vullen waarden.
 
Vergeet niet in Gmail naar settings te gaan imap aan te zetten P.S. vergeet niet te klikken op [Alle Instellingen bekijken]
Anders krijg je dit scherm nooit te zien.
1654612064559.png
 
Laatst bewerkt:
@PhilipV
Dit is geen dwaalspoor.
Voor het inloggen is er geen verschil tussen POP3 of IMAP.
Beide zoeken de server op de het zelfde adres.
En je vergeet maar even dat het ook moet aanstaan in gmail.
M.v.g,
Eric Daleboudt
 
#24 klopt helemaal niet ... je hoeft niet aangelogd te zijn als de gebruiker van een account om dat account in TB te definiëren !
Ik heb hier zelfs een account toegevoegd dat op een Exchange Server draait van een bedrijf (werkgever van mijn echtgenote) en waar aanloggen zelfs niet mogelijk is. Het enige dat je nodig hebt zijn de parameters van de mail account.
 
@PhilipV
Dit is geen dwaalspoor.
Voor het inloggen is er geen verschil tussen POP3 of IMAP.
Beide zoeken de server op de het zelfde adres.
En je vergeet maar even dat het ook moet aanstaan in gmail.
M.v.g,
Eric Daleboudt
Helemaal niet - lees aub alle voorgaande : de TS is er héél dichtbij en dat onderscheid tussen POP en IMAP is al aan bod gekomen etc... Het gevaar bestaat dat TS afhaakt of weer verloren loopt als zaken die hogerop al besproken werden opnieuw worden voorgeschoteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan