Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Op mijn pc was Norton Ghost geïnstalleerd, maar blijkbaar was dit om het zo maar uit te drukken, niet de "echte";)
Nu heb ik door problemen met NIS een beroep moeten doen op de helpdesk van Symantec, en deze hebben voor mij alles weer in orde gemaakt, maar nu is Ghost daar achter gebleven.
Ghost was zo ingesteld dat op door mij bepaalde dagen een volledige backup werd gemaakt naar mijn Maxtor harde schijf.
Nu ben ik een leek op dat gebied, maar ik dacht dat als het zo was, dat indien mijn interne harde schijf de geest zou geven, ik dan alles weer van mijn externe schijf kon halen. ( heb ik niet eens gehoord van een mirror ?).

Nu kan ik Ghost aankopen, maar ik heb acronis op mijn pc staan, die ik gebruik om regelmatig een backup te maken van " Mijn Documenten" en mijn memorystick.
Deze backup wordt opgeslagen op een backup memorystick.

De hamvraag is, of er iemand mij even zou willen begeleiden, om de zaak zo in te stellen, dat ik via acronis eenzelfde backup van heel mijn harde schijf naar mijn externe HD kan maken, zoals ik dat deed met Norton Ghost.

Vast heel erg bedankt voor eventuele reacties,

Mvg

Ferna
 
Bedankt Pluis, voor je reactie en opgave van de link.
Ik heb niet Acronis 2010, maar Acronis true image 10, een oudere versie.

Het is mij ondertussen gelukt om een volledige backup te maken van mijn computer naar de externe harde schijf ( Maxtor).
Dat ziet er goed uit, en ik heb al een programmering ingesteld dat nu iedere week de woensdag om 10.00 uur een backup zal worden gemaakt.
Afwachten of dat a.s. woensdag vlekkeloos verloopt.
Maar ik heb Windows xp, en nu meen ik ergens gelezen te hebben, dat Acronis 10 niet compatibel is met Windows 7.
Zou dat betekenen, dat als ik aan nieuwe pc toe ben, waarop automatisch Windows 7 staat, ik mijn gegevens in de True image backup vanop de externe harde schijf niet zou kunnen overzetten op de interne harde schijf van de nieuwe computer ???.

Mvg

Ferna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan