Opgelost Afbeelding v.h. vergrendelingsscherm aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Deze instelling krijg ik niet meer actief

Knipsel.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Best gewoon eerst de group policy aanpassen zoals Qtex zegt, alvorens de al te drastische ingrepen te proberen....

@loomax Grappig wel - die eerste link laat duidelijk zien dat de maker van de bijdrage op de website van Ten Computer met een illegale versie van Windows aan de slag is .... (zie service in rechthoek)

2022-03-17 09_27_15-Windows 10 Lock Screen Won't Change - [Solved].jpg
 
Ik ga zoals voorgesteld eens kijken naar de group Police als ik daar iets kan aanpassen, als dat niet lukt denk ik een inplace upgrade te doen maar dan naar win 11 door middel van TPM & cpu omzeiling mijn beestje is 5 jaar oud en niet meer geschikt. I.v.m. 2 x dezelfde vraag sorry is per ongeluk 2 x verstuurd was met te veel zaken te gelijk bezig ik heb trouwens de 2 vraag verwijderd hoor .
Aan iedereen 1000 x dank voor de hulp en een fijne dag verder
 
Als de beperking niet komt door de group policy dan is de oorzaak het gebruik van een volume-based key bij de installatie, ipv. van een retail key. En een herinstallatie en/of een overstap naar Windows 11 zal dit niet oplossen. Dan is de enige mogelijkheid om een nieuwe, individuele licentie aan te kopen.

Let ook op met installatie van Windows 11 op een niet-conforme PC ! De algemene verwachting is dat MS bij een volgende feature update van Windows 11 elke upgrade van dan af zal blokkeren op zo'n systemen. Zo zou je wel eens in een dead-end kunnen komen te zitten.

Er is overigens géén enkele reden om nu al over te stappen op 11, je PC wordt er zeker niet sneller door én Win 10 blijft nog enkele jaren in ondersteuning.
 
1/group police aangepast + herstart = probleem niet opgelost
2/sfc /scannow + herstart probleem wel opgelost
die win 10 licentie is origineel aangekocht bij de pc en waarschijnlijk een volume type bedankt voor de tip over win 11 maar er wordt zoveel op het net gezet dat ik het eerst nog een beetje zal afwachten die win 10 draait zeker nog perfect Hoe het probleem van het vergrendelscherm er is gekomen is mij een raadsel eenmaal opgestart heb ik er eigenlijk geen last mee maar kijk probleem toch opgelost zal uw raad opvolgen en nog wat wachten voor de upgrade naar 11. Ik heb in ieder geval een reserve pc al draaiend op 11 met omzeiling maar die kan altijd perfect terug naar 10 mits een spiegel
 

Bijlagen

  • sfc scannow.JPG
    sfc scannow.JPG
    68.3 KB · Weergaven: 93
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan