AGV virusscanner update niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Na een update van Avast virusscanner werd mijn pc zeer traag.
Ik heb Avast verwijderd en vervangen door AGV-free.
De pc won terug aan snelheid en alles was in orde.
Nu twee weken later krijg ik bericht dat mijn virusdefinities niet bijgewerkt zijn.
De updater laat tot 50% en gaat niet verder.
Ik heb mijn firewall (deze van XP en Zonealarm) reeds uitgeschakeld, zonder resultaat.
De knop "te herstellen" zegt dat er niets aan gedaan kan worden en de link naar AGV zegt "op het moment geen oplossing voor het probleem" te hebben.

Heeft er nog iemand dit probleem gehad?
Weet iemand of ik de virusdefinities kan downloaden of een andere oplossing?

Groetjes Rikkie
 
in elk geval ben je al verkeerd door 2 firewals te gebruiken ...
om het probleem te verhelpen van avg dien je de installer van de avg free terug te starten en je krijgt dan de keuze om deze te herstellen ...dit zou het probleem moet verhelpen .
is dat niet het geval dien je de avg volledig te verwijderen en na een herstart deze opnieuw te installeren ...

**besef dat de ondersteuning voor XP stopt binnen 3 maand ...zou je niet over gaan naar de Win7 of de Win8.1
 
in elk geval ben je al verkeerd door 2 firewals te gebruiken ...
om het probleem te verhelpen van avg dien je de installer van de avg free terug te starten en je krijgt dan de keuze om deze te herstellen ...dit zou het probleem moet verhelpen .
is dat niet het geval dien je de avg volledig te verwijderen en na een herstart deze opnieuw te installeren ...

**besef dat de ondersteuning voor XP stopt binnen 3 maand ...zou je niet over gaan naar de Win7 of de Win8.1
Daar staat maar één firewall actief hoor, de Zonealarm, de XP-firewall was reeds uitgeschakeld.
Ik zal eens een herinstallatie proberen.
 
Wat zijn de specificaties van die computer. Processor en het aantal ram geheugen.
Je noemt hier twee antivirusssen die het systeem nogal zwaar belasten .

**besef dat de ondersteuning voor XP stopt binnen 3 maand ...zou je niet over gaan naar de Win7 of de Win8.1

Of een ander alternatief, zoals Linux.
 
2 Gig met 512mg geheugen
Het werkgeheugen zou beter kunnen maar SD-ram is al een tijdje niet meer te krijgen...
Daarom Win7 of 8... geen alternatief vrees ik.
Linux heeft hier vroeger op gedraaid, maar heb een paar programma's die ik alleen in de Windowsversie heb en ben daarom terug overgeschakeld op XP.
 
ik heb hier nog een latje liggen van 512MB UNB PC2700 CL2.5
S/N:2303052-01377
P/N: 77.10728.110
deze kun je dus krijgen indien deze geschikt is.
Ik dacht dat alle banken reeds bezet waren en dan kom ik terug uit op 512MB...
Toch bedankt!
Maar ik zal eens nakijken of er nog een poort vrij is maar dat kan een paar dagen duren...
Indien er een poort vrij is laat ik zeker iets weten!
THX
 
Windows Firewall en een andere softwarematige firewall gelijktijdig gebruiken kan niet voor ernstige problemen zorgen.

Als installeren van een beveiligingsprogramma i.v.m. de systeemeisen lukt, zou het updaten van definities ook moeten lukken.

Daarom begin ik te twijfelen aan een besmetting. Dit zou het updaten kunnen blokkeren.
 
Windows Firewall en een andere softwarematige firewall gelijktijdig gebruiken kan niet voor ernstige problemen zorgen.

Als installeren van een beveiligingsprogramma i.v.m. de systeemeisen lukt, zou het updaten van definities ook moeten lukken.

Daarom begin ik te twijfelen aan een besmetting. Dit zou het updaten kunnen blokkeren.

De laatste scan, een paar dagen geleden, gaf geen infecties weer en heb geen intussen (bij mijn weten) geen risico's gelopen...
Maar men weet nooit.
 
in het avg forum vond ik dit vermeld staan in het Engels ...dit heb ik nu vertaalt naar het Nederlands ..

AVG geeft te kennen dat er een verouderd virus database aanwezig is en meld dat je deze dient bij te werken ...
Wanneer u dan klikt op "Update Now" mislukt de update .

Om deze situatie op te lossen doe je het volgende:
1. Download het bestand AVG_RegFix.exe.
2. Voer het bestand en bevestig de overeenkomst. er word een bevestiging van de tekst wordt weergegeven.
3. Run AVG en klik op "Update Now".

Als de update niet kan worden voltooid na deze stappen...

Uw internetverbinding met de AVG-updateservers kan in sommige gevallen worden verbroken, terwijl u nog altijd gewoon op het internet kunt surfen.
Doe het volgende om deze situatie recht te zetten..
1.Open het menu Start - Configuratiescherm.
2.Dubbelklik op Netwerkverbindingen.
3.Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u gebruikt en kies Eigenschappen.
4.Dubbelklik op het item Internetprotocol (TCP/IP) op het tabblad Algemeen.
5.Controleer de instellingen voor IP-adres en DNS-server aan de hand van de gegevens van uw internetprovider, en pas ze zo nodig aan; u kunt ook de optie Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen kiezen.
6.Bevestig de instellingen door op OK te klikken.
7.Sluit het venster.
 

Processor: Intel Pentium 1.5 GHz of sneller
Geheugen: 512 MB RAM (Windows XP) / 1024 MB RAM (Windows Vista, Windows 7, Windows 8)
Vrije schijfruimte (voor installatie):
• AVG Anti-Virus Free: 1200 MB
• AVG Anti-Virus: 1300 MB
• AVG Internet Security: 1300 MB
• AVG Premium Security: 1400 MB

Mijn PC voldoet hieraan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan