Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Het IT-securityorgaan van de Nederlandse overheid raadt Windows XP af, net als Microsoft. Maar het noemt daarbij ook Linux en Mac OS X als mogelijke alternatieven voor de oude Windows-versie.

Windows XP krijgt vanaf 8 april komend jaar geen updates meer. Niet voor bugs en niet voor beveiligingsgaten. Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) van de Nederlandse overheid geeft nu het advies om XP te verlaten. Dat oude besturingssysteem, oorspronkelijk uitgebracht in 2001, heeft in Nederland volgens Microsoft nog een marktaandeel van 13 procent. lees meer NCSC: Linux en OS X zijn alternatieven voor XP - Webwereld
 
Oeps, OS X op mijn oude PC te vervanging van het geinstalleerde XP.
Geef mij de handleiding en ik ga het proberen. Lijkt mij niet te gaan lukken.
 
Het IT-securityorgaan van Nederland raad OS X of Linux aan als alternatief voor Windows XP. Uhum, mja... Noem nu net 2 alternatieve besturingssystemen die niet compatibel zijn met Windows XP (Microsoft), en dan kom je er wel. Kwestie wat je onder alternief verstaat natuurlijk.
En zoals Pluis zegt, OS X op een oude PC? Dat moeten ze inderdaad maar eens komen voordoen dan.
Microsoft mist hier weeral de boot. Dit hadden ze natuurlijk niet zien aankomen...?!? Spijtig dat hun technologie (.NET) het niet zozeer toelaat om vlot te werken op oudere toestellen met weinig resources. En laten we zeggen dat bijna alle hedendaagse Microsoft compatibele producten hierop geschreven zijn. Dat beperkt natuurlijk hun mogelijkheden nu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan