Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Hier zou wel eens een hevige discussie kunnen losbarsten :p

Antivirus software:
WEL of NIET nodig op een MAC ????

Waar zitten de MAC kenners hier ;)
Gelieve er ook bij te vermelden als je een AV gebruikt: de welke...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier zou wel eens een hevige discussie kunnen losbarsten :p

Antivirus software:
WEL of NIET nodig op een MAC ????

Waar zitten de MAC kenners hier ;)
Gelieve er ook bij te vermelden als je een AV gebruikt: de welke...

ik heb een macbook pro gehad en geloof me je hebt geen virusscaner nodig.
omdat er geen virusen zijn voor mac
dus niet doen:nee: het kan enkel je systeem vertragen
 
opgelet met die uitspraak :p er zijn quasi geen virussen, omdat de makers ervan dit niet interessant vinden. het is veel lucratiever van er eentje te schrijven voor een pc. maar ze bestaan wel.

OSX/Inqtana.A is a Java-based worm that exploits the directory traversal vulnerability in the Bluetooth file and object exchange services in Mac OS X 10.4 (Tiger).

The Leap.A (aka Oompa-Loompa) infects applications in Mac OS X 10.4 (Tiger) running on PowerPC processors.

zijn voorbeelden...


lees zeker ook deze link eens waar men duidelijk uitlegt dat veel malware zich richt op quicktime, flash, adobe reader en andere webapplicaties. Het maakt dus niet uit: mac of pc, als je op het net komt loop je risico's!!!!

clamxav scoort redelijk goed als freeware (3/5), maar intego virusbarrier (4,5/5) zou het neusje van de zalm moeten zijn. voor de nieuwsgroepgierigen die er meer over willen weten: een .nzb in bijlage (y)(y)
 

Bijlagen

  • intego.rar
    3.7 KB · Weergaven: 128
Laatst bewerkt:
opgelet met die uitspraak :p er zijn quasi geen virussen, omdat de makers ervan dit niet interessant vinden. het is veel lucratiever van er eentje te schrijven voor een pc. maar ze bestaan wel.

OSX/Inqtana.A is a Java-based worm that exploits the directory traversal vulnerability in the Bluetooth file and object exchange services in Mac OS X 10.4 (Tiger).

The Leap.A (aka Oompa-Loompa) infects applications in Mac OS X 10.4 (Tiger) running on PowerPC processors.

zijn voorbeelden...


lees zeker ook deze link eens waar men duidelijk uitlegt dat veel malware zich richt op quicktime, flash, adobe reader en andere webapplicaties. Het maakt dus niet uit: mac of pc, als je op het net komt loop je risico's!!!!

clamxav scoort redelijk goed als freeware (3/5), maar intego virusbarrier (4,5/5) zou het neusje van de zalm moeten zijn. voor de nieuwsgroepgierigen die er meer over willen weten: een .nzb in bijlage (y)(y)

haha kom op als ze binnen komen in mac dat dus een zeer kleine kans is geeft mac direct een melding dat hij een virus heeft verwijderd. een virus blijf niet langer dan een kwatier in mac daarna verwijderd mac hem direct
 
ddrreke toch, alsof een waterdichte scanner zou bestaan.
Als dat waar was zou het ook in windows bestaan en waren er nooit zo veel problemen.
Door de stijgende verkoop van apple zijn er nu meer malware op apple, maar ze komen nu nog niet ver.
Het zijn testjes momenteel.
Wie zegt dat ze in de toekomst niet verder gaan geraken is een ei, met hersens de grootte van het luchtbelletje in dat ei.
Ieder jaar word er in de States een wedstrijdje gehouden om win, mac en linux te kraken.
Bij een mac doen ze er een kwart uurtje langer over, maar hij word even goed gehacked.
 
haha kom op als ze binnen komen in mac dat dus een zeer kleine kans is geeft mac direct een melding dat hij een virus heeft verwijderd. een virus blijf niet langer dan een kwartier in mac daarna verwijdert mac hem direct

Ik heb niet beweerd dat een malware niet verwijderd kan worden hé. ook WIN heeft hiervoor tools zoals defender en de malicious software remover, om het binnenkomen te vermijden en indien dat toch gebeurt het te verwijderen.

Ik toon alleen aan dat het dom en naïef is van te beweren dat er geen macvirussen bestaan. heb je de moeite genomen van de link te lezen? Ik denk dat die uitleg voldoende zegt.

bij ons zouden ze zeggen: als ze uw verstand in een vogeltje steken vliegt dat waarschijnlijk achteruit... :p

stel je ook eens de vraag welke softwareontwikkelaar een programma zou maken dat volledig overbodig is. dan kunnen ze beter ineens hun geld in de vuilbak smijten...
 
Laatst bewerkt:
haha kom op als ze binnen komen in mac dat dus een zeer kleine kans is geeft mac direct een melding dat hij een virus heeft verwijderd. een virus blijf niet langer dan een kwatier in mac daarna verwijderd mac hem direct

een virus blijf niet langer dan een kwatier in mac

Dit is het eerste wat ik hier over hoor van zolang ik een Mac gebruiker ben, wie heeft dit jou wijs gemaakt?
 
Een topic dat ik niet gevolgd had maar die door telerke omhoog gekopt is.
Ik heb Sophos Antivirus op mijn Mac staan. Gewoon voor een veilige gedachte.
Er zijn op dit moment enorm veel Mac's en interessant voor virusmakers om ook voor deze doelgroep een berg ellende te schrijven.

Sophos is nog niet in actie gekomen hier en ik hoop dat dit ook zo zal blijven.
 
Een topic dat ik niet gevolgd had maar die door telerke omhoog gekopt is.
Ik heb Sophos Antivirus op mijn Mac staan. Gewoon voor een veilige gedachte.
Er zijn op dit moment enorm veel Mac's en interessant voor virusmakers om ook voor deze doelgroep een berg ellende te schrijven.

Sophos is nog niet in actie gekomen hier en ik hoop dat dit ook zo zal blijven.

De gratische Home Edition soms, en wordt het systeem niet zwaar belast?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan