Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Hier zou wel eens een hevige discussie kunnen losbarsten :p

Antivirus software:
WEL of NIET nodig op een MAC ????

Waar zitten de MAC kenners hier ;)
Gelieve er ook bij te vermelden als je een AV gebruikt: de welke...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, die kon ik nog niet.

Daarom geef ik wel eens graag een tip hoor, betalen voor een virusscanner voor een Mac is echt overbodig. Gratis even goed, een Mac op zich is al minder gevoelig voor virussen tot nu toe en dit kan altijd nog veranderen het marktaandeel van verkoop stijgt flink bij Apple en vroeg of laat zal een Mac ook wel aanvallen krijgen. Maar nu is er nog geen echte reden om paniek te gaan zaaien over mailware voor een Mac.
 
opgelet met die uitspraak :p er zijn quasi geen virussen, omdat de makers ervan dit niet interessant vinden. het is veel lucratiever van er eentje te schrijven voor een pc. maar ze bestaan wel.

OSX/Inqtana.A is a Java-based worm that exploits the directory traversal vulnerability in the Bluetooth file and object exchange services in Mac OS X 10.4 (Tiger).

The Leap.A (aka Oompa-Loompa) infects applications in Mac OS X 10.4 (Tiger) running on PowerPC processors.

zijn voorbeelden...

In de verschenen App Store vindt je nu de gratis virusscanner van


lees zeker ook deze link eens waar men duidelijk uitlegt dat veel malware zich richt op quicktime, flash, adobe reader en andere webapplicaties. Het maakt dus niet uit: mac of pc, als je op het net komt loop je risico's!!!!

clamxav scoort redelijk goed als freeware (3/5), maar intego virusbarrier (4,5/5) zou het neusje van de zalm moeten zijn. voor de nieuwsgroepgierigen die er meer over willen weten: een .nzb in bijlage (y)(y)

virusbarrier express is ook gratis, maar enkel te downloaden via de App Store, zeer goed en draait licht en merk geen vertraging en een snelle scanner. Wel niet real time, maar hoeft niet. Een scanner die goede punten haalt.
 
virusbarrier express is ook gratis, maar enkel te downloaden via de App Store, zeer goed en draait licht en merk geen vertraging en een snelle scanner. Wel niet real time, maar hoeft niet. Een scanner die goede punten haalt.

Telerke, merci voor je waardevolle toevoeging!!

laat ons hopen dat het niet nodig hoeft te worden dat apple computers zich gaan beveiligen tegen hacking. maar de eenheidsworst is helaas een feit: ook de nieuwe macs draaien op intel cpu's tegenwoordig en zijn dus even gevoelig in kernel aan aanvallen ;!
 
Beste vrienden en innen,
Oppassen blijft de boodschap. Er zijn gebruikers die ook windows draaien op hun Mac, waarom? wel omdat ze nog progjes hebben met een licentie onder windows en ze niet kunnen omzetten (tenzij weer betalen, zo zijn er verschillende dure prog.)ga ze niet opnoemen.
Heb ook nog ne PC wat ik gebruik maar ga heus niet een licentie betalen voor mijn M. Dus het blijft oppassen met virussen op ne Mac

Weet dit is al een ouder draadje(topic)
 
Intussen ook een versie van ccleaner beschikbaar voor MAC, iets wat weinig MAC gebruikers weten.
Ik probeer deze vandaag nog te testen en eventueel bij freeware voor MAC te plaatsen indien dit een meerwaarde mocht betekenen.
 
WEL of NIET nodig op een MAC ????

De oudste zoon hier is een MAC freak. Virussen op een Mac , niet komen zeveren hé was hij altijd bezig tegen mij.
Een paar weken geleden komt hij bij mij. Ken jij een antivirus voor een Mac.
Nu komt hij tegen mij niet meer zeggen dat ik zever. Op zijn laptop werden een paar virussen aangetroffen.
 
Zeg dan tegen je oudste zoon dat dit overbodig is, en hoe hij dan in godsnaam aan die virussen is gekomen, waarschijnlijk klakkeloos van alles aan het installeren geweest of zo zonder na te denken. Of overal maar de toestemming geven van alles en nog wat, om zo narigheid te krijgen. Een MAC heeft geen virusscanner nodig.
 
Met alle respect voor je mening hoor telerke!!! Wat betreft virusbescherming voor mac was dit inderdaad vroeger het geval dat een anti-virus overbodig was. Apple raad nu zijn gebruikers echter reeds zelf aan een anti-virus te gebruiken ;-)

Enigszins verborgen op hun site en zonder daar verder ruchtbaarheid aan te geven, liet Apple op 21 november vorig jaar weten
dat het ‘het gebruik van verschillende antivirushulpmiddelen stimuleert, zodat virusschrijvers meer dan één applicatie moeten omzeilen
en het schrijven van virussen dus moeilijker wordt'. Daaronder noemt het expliciet een drietal antivirusproducten die Mac-gebruikers
kunnen overwegen:
Intego VirusBarrier X5, Symantec Norton Anti-Virus 11 en McAfee VirusScan. Overigens alle drie betaalde producten.

Zeg dan tegen je oudste zoon dat dit overbodig is, en hoe hij dan in godsnaam aan die virussen is gekomen, waarschijnlijk klakkeloos van alles aan het installeren geweest of zo zonder na te denken. Of overal maar de toestemming geven van alles en nog wat, om zo narigheid te krijgen. Een MAC heeft geen virusscanner nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan