Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Hier zou wel eens een hevige discussie kunnen losbarsten :p

Antivirus software:
WEL of NIET nodig op een MAC ????

Waar zitten de MAC kenners hier ;)
Gelieve er ook bij te vermelden als je een AV gebruikt: de welke...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met alle respect voor je mening hoor telerke!!! Wat betreft virusbescherming voor mac was dit inderdaad vroeger het geval dat een anti-virus overbodig was. Apple raad nu zijn gebruikers echter reeds zelf aan een anti-virus te gebruiken ;-)

Enigszins verborgen op hun site en zonder daar verder ruchtbaarheid aan te geven, liet Apple op 21 november vorig jaar weten
dat het ‘het gebruik van verschillende antivirushulpmiddelen stimuleert, zodat virusschrijvers meer dan één applicatie moeten omzeilen
en het schrijven van virussen dus moeilijker wordt'. Daaronder noemt het expliciet een drietal antivirusproducten die Mac-gebruikers
kunnen overwegen:
Intego VirusBarrier X5, Symantec Norton Anti-Virus 11 en McAfee VirusScan. Overigens alle drie betaalde producten.

Dat is het eerste wat ik hoor dat Apple een virusscanner aanraad voor Mac gebruikers, het is wel verstandig om er een te gebruiken voor de personen die Windows boven hun Mac bij laten functioneren. Alleen spijtig dat je een Mac moet gaan vergallen voor Windows, ieder zijn keus
Nog even over de veiligheid van een Mac, een artikel van Apple zelf !!

Elke Mac is ontworpen met krachtige, geavanceerde technologieën die nauw samenwerken om gegevens continu onder de loep te nemen, te versleutelen en bij te werken – en je Mac uiteindelijk nog veiliger te maken. Om te beginnen is OS X gebaseerd op het beproefde, veilige UNIX. Daarnaast bevat het een groot aantal functies ter bescherming van je Mac en je gegevens. Dankzij Gatekeeper kun je veiliger programma's downloaden en installeren.*FileVault beschermt gegevens met behulp van krachtige versleutelingstechnologieën. Met 'Zoek mijn Mac' kun je onder meer je kwijtgeraakte Mac op een kaart terugvinden en op afstand een toegangscode instellen. Door je privacy-instellingen aan te passen houd je zelf controle over je persoonlijke informatie. En de beste manier om te zorgen dat je Mac altijd beschikt over de nieuwste beveiligingsfuncties? Met één klik software-updates installeren.

Er was geen een medewerker die mijn een virusscanner aanraad zolang er geen Windows wordt gebruikt, en je gezond verstand gebruiken.
 
Het is vrij naïef om te denken dat een Mac volledige weerbaarheid bied tegen alle virussen. Mac is zeer veilig, ja. En dat waren ze bij Apple ook van de daken aan het roepen. Toen kregen ze natuurlijk het deksel op de neus. En dit heeft niet altijd met gezond verstand te maken. Kijk maar naar Java.
 
Ons punt is bewezen, neemt echter niet weg dat telerke terecht vol lof is over mac, dat ben ik trouwens ook ...
Ik respecteer dan ook zijn mening wat betreft dat het binnen windows 1000x slechter gesteld is.
We mogen echter de mac gebruikers geen rad voor de ogen draaien, er is wel degelijk gevaar hoe klein de kans ook is...
Een geluk dat dit soort discussies hier gevoerd kunnen worden. Blijkt nogmaals dat we er uiteindelijk wijzer uitkomen...
 
Ik heb nu al ruim 1 jaar een 2de iMac en het is een echt schatje, ik commandeer en het toestel doet zijn werk waar ik ook achter vraag :duimop: Om even terug te komen over al die veiligheid, voor gebruikers zonder een Windows besturing op hun Mac geen virusscanner plaatsen. Thans bied de App Store deze wel aan dat normaal is voor de verkoop en Apple. Apple wil daar ook aan verdienen, begrijpelijk
Ik heb al reeds veel belangrijke en bekende virusscanners uitgetest en telkens met het resultaat 0. En gebruik er geen meer. Ik wil niemand tegen houden, wie er wel een heeft wil alle zekerheid, mijn niet gelaten. Een ding ben ik zeker van dat ik geen enkel virus bezit anders had ik daar al lang kennis van genomen via de vele gebruikers van windows waarmee ik dagelijks mee in contact kom en veel doorsluis zonder problemen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan