Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooie uitleg en Ashampoo draait wel onder een administrator, maar DDragon80 kan je dit in lekentaal naar mij toe sturen in PB aub en ik heb hem uitgeschakeld in msconfigNiet perse, Dit is zoals in een ander topic ook besproken de "User Account Control".
Ook al is men ingelogged met een account welke administrator rechten heeft, moet men afhankelijk van het UAC level, toestemming geven.
Indien de betreffende account geen admin rechten zou hebben, zou dit ook niet op te lossen vallen door gewoon "toestemming" te geven om iets wel te kunnen. Die UAC is een soort antwoord op wat ze in Linux 'sudo' noemen. Maar die sudo is daar wel efficienter dan de UAC in Windows.
Die UAC dient dus voornamelijk om admin handelingen uitgevoerd door applicaties (software) beter op te volgen. Indien bijvoorbeeld een Mallware app bepaalde aanpassingen wilt maken waarvoor je admin rechten nodig hebt, ga je een melding krijgen.
Dit is uiteraard een pleister op een houten been, maar beter dan niets.
het gaat dus over user account contol als ik het begrijp, een beveiliging die de gebruiker alertNiet perse, Dit is zoals in een ander topic ook besproken de "User Account Control".
Ook al is men ingelogged met een account welke administrator rechten heeft, moet men afhankelijk van het UAC level, toestemming geven.
Indien de betreffende account geen admin rechten zou hebben, zou dit ook niet op te lossen vallen door gewoon "toestemming" te geven om iets wel te kunnen. Die UAC is een soort antwoord op wat ze in Linux 'sudo' noemen. Maar die sudo is daar wel efficienter dan de UAC in Windows.
Die UAC dient dus voornamelijk om admin handelingen uitgevoerd door applicaties (software) beter op te volgen. Indien bijvoorbeeld een Mallware app bepaalde aanpassingen wilt maken waarvoor je admin rechten nodig hebt, ga je een melding krijgen.
Dit is uiteraard een pleister op een houten been, maar beter dan niets.
wat was er mis volgens u met Ashampoo, wat beviel er u niet?@mdc1756
Ik heb begrip voor je standpunt hoor. En Ashampoo is van Duitse makelij en dat trok me wel aan. Jammer dat het verder niet voldoet aan mijn wensen.
Maar Hasleo is ook NL talig en zeer gebruiksvriendelijk. Opties voor het maken van differentiële en incrementele back-ups kan je gewoon links laten liggen net zoals de mogelijkheid tot instellen van back-up taken.
Anders krijg ik soms opmerkingen dat ik het niet begrijp niet iedereen kent mijn situatiewaarom in PB ? Iedereen mag toch meelezen ?
had het ook juist gevonden in Menno zijn boek het was even verdwenen en heb het terug gevonden, alvast bedankt.Aangezien de meesten (al dan niet iedereen) hier fan is van schoonepc, zal ik een link hier posten die dat beschrijft. Persoonlijk zou ik de UAC niet volledig uitschakelen. Maar je kan het niveau wel wat aanpassen naar je noden.
![]()
Gebruikersaccountbeheer (Windows 11)
Gebruikersaccountbeheer wordt geactiveerd wanneer je op het punt staat om essentiële systeemaanpassingen in Windows 11 uit te voeren of software te installeren. Deze veiligheidsmaatregel moet voorkomen dat Windows besmet raakt met ongewenste, mogelijk schadelijke software.www.schoonepc.nl
PhilipV zei:
waarom in PB ? Iedereen mag toch meelezen ?
Denk dat wel meevalt en je niet meer commentaar krijgt dan anderen. Dit forum is nog heel tolerant hoor.Anders krijg ik soms opmerkingen dat ik het niet begrijp niet iedereen kent mijn situatie