Automatisch Ghost image maken DOS menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Ik heb deze spot gevonden en wil deze met je delen.

Maak een hele backup van je Windows. Lees de handleiding goed door is in word en pdf.

De voordelen:

1. Nooit meer Windows installeren (hooguit programma's updaten) na een hd crash, trage Windows of Virus.
  2. Je programma's, drivers, instellingen etc. direct geïnstalleerd.
  3. Image terugzetten kost hooguit een half uur i.p.v. vele uren met installeren en configureren.
  4. Minder muisklikken in Ghost: automatische backup/herstel en check!
  5. Veilige en stabiele vorm van een image maken (buiten Windows om).
  6. Minder tijd kwijt bij andere mensen als jij "het handige neefje/buurjongen/etc." bent die elke keer de PC /Laptop opnieuw moet installeren.

Bijlagen

Ik verkies Macrium Reflect. Reden, indien crash, kan je de schijf in enkele minuten vervangen door de cloneschijf. Volledige schijf is opnieuw ter beschikking sinds Uw laatste copy.

ik heb het ook niet op dit programma omdat er een batch bestand werd aangemaakt door diegene die dit aanbied ..op spotnet !
je weet immers nooit wat er in dat batch bestand is neer gezet ...

Ik verwissel mijn schijf met de clone schijf als er tamelijk veel updates van Windows zijn. Nieuw geinstalleerde programmas staan er dan wel niet op. Maar ik weet wel dat de clone schijf prima draait. Toen ik de laatste keer verwisselde heb ik ook op de clone schijf de updates geinstalleerd.
De Clone had ik gemaakt met acronis true image 2013

Windows 8 op Seagate.pngWindows 8 op WD 8-9-2013.png

wie moet ik dan als totale leek op dit punt geloven...zou graag een progama hebben in NL
als ik nog eens format doe.en clean install doe..en als alles erop staat progs..de updates die er op die datum zijn... allez mijn C schijf he kan backuppen..zodat nog eens format later geen uren werk heb met updates en...
en ook iets virtueel ook in NL waar ik wat kan met prutsen want ik pruts al eens he Qtex(lachen) nu al veel minder hoor...
wat Tuts deelt heb ik ook gezien op spotnet maar is engels denk ik...

@ Navarro
waarom gebruik je de windows7bestandsherstel niet die aanwezig is in je configuratiescherm...
deze kan dus niet je C schijf klonen maar maakt wel een image aan van de gehele schijf of enkel van de C partitie indien jij enkel de C wenst ...
tevens geeft deze aan om de bijhorende opstart cd aan te maken .( deze heb je nodig in geval de windows niet meer opstart om vanaf deze opstart cd de image te benaderen welke je bewaard op een externe schijf.)

@ Qtex heb ik dan alles van C ook de updates?je zegt ook staat er niet in je configuratiescherm...( deze heb je nodig in geval de windows niet meer opstart om vanaf deze opstart cd de image te benaderen welke je bewaard op een externe schijf.)speel niet met je voeten hoor maar snap heel weinig van die dingen...
wil gewoon iets om op cd dvd of mijn 2de interne harde schijf een cloon te hebben..snap je Corneel...:p
he zelf al veel van opgezocht maar is meestal in Engels en ik begin er echt niet aan dan....

Je hoeft geen Engels te snappen als je weet dat bron "SOURCE" is en bestemming "TARGET" . Alleen de knop CLONE spreekt voor zichzelf erbij. Dus Macrium Reflect en dan eens opstarten. Een klein kind kan de was doen.
Misschien zal je niet weten hoe de harde schijf te vervangen indien problemen. Maar je weet zeker iemand te vinden die die 5 minuutjes werk voor U wil doen om ze te vervangen indien nodig.

@Mik sorry makker weet wel dat klein kind de was kan doen hoor!(lachen)harde schijf vervang ik in 3minuten ben wel handig..maar de vraag is heb ik alles van C schijf inclusief de updates van Win en bv office2010 en...die vraag ik aan jullie ..zo ja zal ik je prog wel donwloaden en als ik dan eens format doe ..dit gebruiken ....

Voor het Clonen van de schijf haal ik eerst mijn schijf uit de PC
Het is een HP touchsmart 300-1025be 3 core.
Dus kan geen tweede interne schijf aansluiten.
Daarna plaats ik de nieuwe schijf in de PC en de uitgehaalde schijf in mijn Sharkoon Sata Quickport XT daarna start ik met de DVD Schijf van Acronis True Image 2013 en Clone naar de nieuwe interne schijf. Laat de PC uitschakelen verwijder mijn Quikport en start de PC terug op. Dit heeft geen enkel probleem.
Je kan nu zoveel wisselen als je wilt.
Trauwens ik kan niet veel programmas meer bedenken die ik nog zou willen.
Sharkoon SATA QuickPort XT USB 3.0
Sharkoon SATA QuickPort XT USB 3.0 - Adapter voor 2,5'' en 3,5'' Zwart - Sharkoon  | redcoon België

mooie post Luc(y)harde schijf clonen heb ik ook al gedaan...maar zou graag leren image maken..als je toch iets verpruts gebeurt me wel eens ..geen uren werk heb ...weet als je veel wil kennen op pc gebied je engels moet kunnen

Navarro Als je iets verprutst verwissel je gewoon de schijf en binnen 5 tot 10 minuten heb je weer een prima draaiende PC.

begin het wat te begrijpen denk ik Luc..heb tip van prog gekregen...stel morgen doe ik format...instaleer alles wat op C nodig is....stel weer aan prutsen geweest..maar heb image gemaakt en die staat op 2de schijf of dvd of usb..dan die image trug nemen.. is het zo??? echt zoek daar al jaren naar....

Navarro ik had het over clonen dus een exacte kopie van wat je nu op uw PC hebt staan en dus direct te gebruiken. In plaats van een usb schijf moet je wel een interne harde schijf kopen.
Dit had ik gekocht :
Schijf.jpg

@Luc laatste vraag he want anders gaan jullie echt denken dak ne super dummie ben:p...zodus heb een prog.een van de dagen doe ik format...vind alles ok..maak image na 2de schijf dat in pc zit..pruts wat...weer format..dan zeg ik met die prog alles trug zetten ja??allez mijn dag kan niet stuk FCB 4-0 wat kan je meer hebben als fan he....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Reacties
18
Weergaven
2K
Reacties
11
Weergaven
1K
Terug