Automatisch verjaardagen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal

Ik heb een vraagje/hulp nodig bij het volgende:

Ik moet een excel of xml file maken met namen en hun verjaardag erbij.

Deze moet dan op de 1 of andere manier uitgelezen kunnen worden en ingevoerd worden op een webpagina in HTML. Heel simpel moet er gewoon een boodschap opkomen op de dag van zijn of haar verjaardag met bijvoorbeeld Gelukkige verjaardag Pctuts en een afbeelding van een verjaardagstaart ofzo.

Weten jullie hoe ik dit gemakkelijk kan doen? De lijst wordt regelmatig vernieuwd en moet synchroon lopen.

Kan iemand mij hier bij helpen aub? Het is voor op mijn werk. Dit komt op een digitaal scherm bij ons en moet niet online te lezen vallen. Dat scherm kan overweg met HTML
 
Dat zal niet gaan lukken met alleen html. Je vraagt om actieve pagina's. Html geeft alleen maar statische pagina's.
Wat je kunt doen is een CMS zoals bijvoorbeeld Wordpress installeren en zoeken naar een goede plugin voor een verjaardagskalender.
Zoals dit misschien: https://webtalis.nl/wordpress-agenda-plugin/
Maar je zal even moeten zoeken naar de juiste plugin die precies doet wat u wilt.
Omdat dit op zoals u vraagt uw werk lokaal moet draaien is dat nogal een ingreep bij uw werkgever waar waarschijnlijk een automatiseringsbedrijf aan te pas moet komen. Er moet een webserver kunnen draaien, er moet met PHP overweg gegaan kunnen worden op de server en je moet de beschikking hebben over een database om een CMS te kunnen installeren.
Verder zal je moeten leren met zo'n CMS om te gaan wat voor een leek even een kleine studie is.
 
Laatst bewerkt:
PHP mag ook

En moet niet lokaal draaien. Ik heb ook webruimte.
CMS heb ik niet nodig, toch niet voor 1 simpele pagina. Gewoon een file dat ik kan uploaden met de juiste namen en verjaardagen in.
 
Maar je wilt gegevens invoeren en er moet automatsch een boodschap komen. Dat gaat niet met een statische pagina. De gegevens zullen opgeslagen moeten worden en aan de hand van een bepaalde criteria zal er een reactie moeten komen. Dan zal je toch een interactieve website moeten maken

Alles zelf programmeren kan maar dat is wel even werkt. Mij ontbreekt hier de tijd voor. Misschien iemand anders?
Een kant en klaar cms is dan hier toch wel de beste en snelste oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg net dat het php mag zijn ook. Dan spreken we niet meer op statische pagina's.

Ik heb wel wat kennis hoor. Ik ben ook geen leek. Zo veel programmeerwerk kan hier niet aan zijn en het moet vooral simpel blijven. Alleen heb ik momenteel totaal geen idee hoe.
Het moet geen agenda zijn. De pagina moet gewoon een xml-file kunnen uitlezen en de naam uitpikken indien we de dag zijn van zijn of haar verjaardag met een standaard boodschap.

ik had zelf al gedacht om een soort rss-feed te maken eventueel.
 
PHP heeft niets met (inter)actieve of statische pagina's te maken. PHP is een script taal.
PHP is er om dynamische webpagina's weer te geven door actie en interactie.
Maar met PHP is ook een statische pagina te maken.

Les 1 met alle php cursussen. Schrijf onderstaande code maar eens in een php bestand, zet het op de webserver en je hebt de meest basic static pagina in PHP die bestaat.

PHP:
<?php
echo "Hello World";
?>

Dan kan ik u niet helpen en wens ik u veel succes als u het op die manier wilt doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan