Status
Niet open voor verdere reacties.
het zou kunnen dat die de verbinding verbreekt.om avira te dwonloaden?
 
Zou ik me geen zorgen over maken. Een verbinding verbreekt niet omwille van een firewall. Standaard download gaat via http. Maw als je kan surfen op het net kan je downloaden ook.
 
Wat is een firewall?


Een firewall is software of hardware die informatie die van internet of een netwerk binnenkomt, controleert en deze informatie vervolgens blokkeert of naar uw computer doorlaat, al naar gelang uw firewallinstellingen.

U kunt een firewall gebruiken als u wilt voorkomen dat hackers of schadelijke software (zoals wormen) via een netwerk of internet toegang tot uw computer krijgen. Het gebruik van een firewall kan er daarnaast toe bijdragen dat het verzenden van schadelijke software vanaf uw computer naar andere computers wordt geblokkeerd.

De volgende illustratie laat zien hoe een firewall werkt.



Afbeelding die weergeeft hoe een firewall een barrière creëert tussen internet en uw computerNet als een stenen muur een fysieke barrière kan opwerpen, wordt tussen internet en uw computer een barrière gecreëerd met een firewall

Een firewall is niet hetzelfde als een antivirusprogramma. Om uw computer goed te beveiligen hebt u naast een firewall software nodig die uw computer beveiligt tegen virussen en schadelijke software.






















































































































































Is van toepassing op Windows 7


Windows Firewall



Een firewall is als het slot op uw voordeur; het houdt ongewenste gasten buiten (in dit geval hackers en schadelijke software). Windows Firewall is standaard ing dus u hoeft niets te configureren. Daarnaast is deze voorziening flexibeler geworden en eenvoudiger te gebruiken.

U kunt nu de beveiliging en meldingen afstemmen voor elk afzonderlijk netwerkprofiel: Thuis, Werk en Openbaar. Als u verbonden bent met een openbaar netwerk van bijvoorbeeld een bibliotheek of café, kunt u aangeven dat alle binnenkomende verbindingen moeten worden geblokkeerd. Thuis of op het werk is dit waarschijnlijk niet nodig. Welk beveiligingsniveau u ook voor uw profielen kiest, u kunt heel eenvoudig tussen de profielen schakelen.
 
Hallo,

Het enige dat ik nog staan had was Defender, maar die schakelde ik uit alvorens Avira te installeren.
Malware bytes heb ik ok staan maar dat zijn eigen geen antivirusprogramma's.

alvorens ik Avira wilde installeren had ik AVG Free, die had ik wel verwijderd met de juiste removable tool.
Het register heb ik daarna ook gecontroleerd, maar toch krijg ik Avira niet geïnstalleerd, intussen heb ik weer AVG free geïnstalleerd.

Dank voor je reactie
Yvan
Fix problems with programs that can't be installed or uninstalled
 
Ik weet goed genoeg wat een firewall is. Is configureer dagelijks allerlei, van Linux Netfilter iptables, Microsoft ISA/TMG, freebsd PF, Cisco ASA, Sophos UTM,...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan