Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Bij mijn apparaatbeheer heb ik de volgende melding.

Beeldschermaddapters : NVIDIA GeForce 2MX/MX 400 (Microsoft coporation)

Dit apparaat start niet (foutcode 10)

Als advies heb ik gekregen ze te verwijderen en opnieuw te plaatsen echter zonder resultaat
(pc niet opengedaan om dit ding uit te trekken) weet spijtig genoeg niet hoe dit moet.

heb ook opnieuw mijn drivers erop geplaatst maar krijg de melding dat er geen betere voorhanden zijn dan diegene die erop staan.

heeft er aub iemand een goede raad voor mij

Groetjes Boterblommeken.
 
welke versie van driver heb je

Bij apparaatbeheer staat 'Beeldschermaddapters : NVIDIA GeForce 2MX/MX 400 (Microsoft coporation)', windows heeft zelf een driver geinstalleerd.
Je laat zelf ook windows de kaart detecteren Rudi, De odersteuning voor de kaart van windows? is die dan beter dan de nvidia driver?
Hoedanook, wat je voorstelt is reeds de huidige situatie, windows heeft de kaart geinstaleerd, en conflicten zijn er niet.
Voorts zou de kaart goed werken.
Ik snap niet goed welk probleem we nu proberen op te lossen.
Maar als alles is zoals beschreven door boterbloem, en zoals rudy net adviserd zie ik het probleem niet hoor.
 
welk moederbord heb je,heb je ,je videoaansluiting op je moederbord uitgeschakeld
is in de bios agp instelling niks veranderd

Voor een beginneling als ik zijn dit zware vragen, met andere woorden ik heb er geen flauw idee van. ;!

Per ongeluk kan er natuurlijk iets gebeurd zijn want anders zou ik niet van de ene op de andere dag in de schit zitten.
 
Ik heb Everest na 85 pogingen te pakken (een aanrader voor iedereen )


Moederbord ID 62-1029-001131-00101111-040201-SiS735$K7S5A_K7S5A RELEASE 10/29/2002 S

Moederbordnaam ECS K7S5A

Als ik het volgende bekijk (in de BIOS) gaan mijn haren rechtop staan

Problemen en Suggesties

Suggestie Are you looking for a BIOS Upgrade? Contact eSupport Today!
Als ik daar verder op zoek ga is er 19 % van mijn drivers niet in orde
 
Als ik je moederbordgegevens gebruik met google krijg ik volgend resultaat (zie afbeelding).
Ik heb je agp slot omcirkeld, daar zit je videokaart in, je beeldscherm is hierop aangesloten.
Er kan stof in de sleuf zitten.
Vergeet niet eerst je beeldscherm los te koppelen en de stekker van de stroomtoevoer naar de pc uit te trekken.
Druk daarna nog even op de knop waarmee je normaal de pc aanzet, zo laat je de spanning af van de condensators.
Raak vervolgens een metalen deel van de computer aan en gelijktijdig een radiator of iets soortgelijks om jezelf en de pc van statis electriciteit te ontdoen.
Om je kaart los te maken moet je het lipje links op de tekening naar beneden trekken (richting pci slots) dan kan je de videokaart uit de sleuf trekken.
Leg de kaart ook nooit op plastic of andere voorwerpen met statise lading, liever op hout of karton.
Als je de kaart terug insteekt klikt die vanzelf terug vast.
Op de site van ECS staan de drivers van je moederbord, kijk eens of jouw bord hetzelfde is dan dit wat ik vond.
Installeer de 'SiS AGP VxD Driver', je kan eventueel de audiodriver ook meenemen en de lan is voor je internet.
Probeer als al je drivers er op staan nog eens de scan van asus of de driver van je videokaart vanaf je cd te installeren.
De sis AGP driver zorgt ervoor dat de sischip op je moederbord de geinstaleerde videokaart kan opstarten, dud als deze driver slecht is kan je videokaart niet opgestart worden.
 

Bijlagen

  • agp slot.jpg
    agp slot.jpg
    49 KB · Weergaven: 74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan