Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste mensen,

Bij mijn apparaatbeheer heb ik de volgende melding.

Beeldschermaddapters : NVIDIA GeForce 2MX/MX 400 (Microsoft coporation)

Dit apparaat start niet (foutcode 10)

Als advies heb ik gekregen ze te verwijderen en opnieuw te plaatsen echter zonder resultaat
(pc niet opengedaan om dit ding uit te trekken) weet spijtig genoeg niet hoe dit moet.

heb ook opnieuw mijn drivers erop geplaatst maar krijg de melding dat er geen betere voorhanden zijn dan diegene die erop staan.

heeft er aub iemand een goede raad voor mij

Groetjes Boterblommeken.
 
Hebben we het met zijn allen opgegeven of zijn we aan het brainstormen? :zweet:

Ik heb al verschillende Ghost's terug gezet met steeds hetzelfde resultaat, daardoor heb ik eerder de indruk dat er iets veranderdt is aan de bios en niet aan de drivers.

Is er een mannier om er achter te komen of er veranderingen plaats vonden in de bios

Of er fouten in de bios zitten en zo ja hoe ze te herstellen ?????

Of ben ik het nu in de verkeerde richting aan het zoeken? (nar)
 
Ik zat te wachten op wat meer feedback.
In de handleiding pagina 30 staan de instellingen uitgelegd.
Ergens staat er ook hoe je het bios ingaat. (ik dacht de del toets indrukken tijdens de opstart van de pc).
De standaardsettings zijn goed om je kaart te laten werken, dus zelfs al is de batterij leeggelopen, dannog zou het moeten werken.
Als ze leeg is krijg je ook te zien bij elke opstart dat de datum en tijd verkeerd zijn ingesteld als je de stekker enige tijd uit het stopcontact haalt.
Vanzelf veranderen de settings niet, of het is door een lege batterij.
Je bios kan je resetten door jumper jp1 te verplaatsen.
een half uurtje de batterij uit het moederbord halen werkt ook, deze zit net naast je agpslot (zie picture in mijn vorige post).
Dan moeten de settings zijn zoals op p30.
Heb je ooit al eens een format gedaan en windows opnieuw geinstaleerd?
De pc is niet van de jongste, door de tijd heen sluipen er meer en meer fouten in windows.
Een format doen zal het beste zijn denk ik, en windows en alle drivers en programmas opnieuw instaleren.
Als dat niet helpt zal je kaart er zijn beste tijd hebben op zitten vrees ik.
 
Hola hola wacht eens even :5956:

Ik heb ergens gelezen (ik denk bij everest ) dat mijn batterij NIET meer werkt, zou dit dan de oorzaak zijn dat de rest in de soep gelopen is ???

Toen ik mijn pc heb open gehad zag ik een batterij zitten die leek op de batterij van een horloge , is dat de juiste of zit er nog een andere in ?
 
Vergelijk uw bios met p30 van de handleiding, als dat dezelfde gegevens zijn ligt het niet aan de batterij, want voor zover ik begrepen heb is de videokaart waar het hier over gaat een agp kaart, de standaardsettings zoals op p30 zijn voor het aansturen van de agpkaart, dus die kan opstarten via het bios en windows, ook met lege batterij.
De bios krijgt bij het starten van het systeem stroom van de voeding en geeft deze standaardsettings door, de batterij is enkel voor aanpassingen in het bios te bewaren.


Plug and Play Aware O/S Yes
AGP 4X Control Enabled
Primary Graphics Adapter AGP ----------------- dit dus
Allocate IRQ to PCI VGA Yes
PCI IDE BusMaster Disabled
 
Volgens "Driver Agent.com Driver Agent Scan "
Zijn de onderstaande drivers in het rood en in het groen niet goed.
Heeft er iemand een idee of dit het probleem kan veroorzaken.


X-F280C2F1CBFD4 (system summary)
Good Bad Download


Disk Drives



Maxtor 6Y060L0



Display adapters



NVIDIA GeForce2 MX/MX 400




DVD/CD-ROM drives



DVD-16X DVD-ROM BDV316C




AOPEN CD-RW CRW4850



IDE ATA/ATAPI controllers



SiS PCI IDE UDMA Controller




Keyboards



HID-toetsenbordapparaat




Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord



Mice and other pointing devices



HID-compliant muis



Network adapters



SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter




Other devices



PCI-modem





Ports



Communicatiepoort (COM1)




Printerpoort (LPT1)



Processors



AMD Athlon(tm) Processor




Printers



hp psc 1100 series





Canon PIXMA iP3000




Sound, video and game controllers



C-Media AC97 Audio Device





Standaardspelpoort




Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat



System Devices



SiS Accelerated Graphics Port




Universal Serial Bus controllers



Samengesteld USB-apparaat




Ondersteuning voor USB-afdrukken




SiS 7001 PCI naar USB open host-controller

________________________________________
GOOD - Your computer has the latest driver for this device, no updates are necessary.
BAD - DriverAgent has a newer or better driver for this device.
INCOMPLETE DETECTION - DriverAgent may not have identified this device accurately. Only update the driver if you are experiencing problems with the current one, and are absolutely sure that the new driver i
 
SiS PCI IDE UDMA Controller
SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter
PCI-modem

Deze fouten zijn voor de pci slots op je moederbord en voor de ethernetkaart op pci als je die hebt.
Is je internet aangesloten op de groen omcirkelde connector dan heeft dat geen belang.
De modem en ethernetadapter (meestal realtec) zijn enkel nodig om te kunnen surfen.
Je videokaart staat daar niet noodzakelijk los van.
De meeste fabricanten leveren afzonderlijke drivers voor de chipset (sis op uw moederbord).
Jouw fabricant levert die niet.
Je chipset stuurt de pci sloten aan en mogelijk is het agp slot ook via dezelfde kanalen aangestuurd.
Dat zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen.
Ik heb de nederlandstalige drivers gevonden van je moederbord.
Installeer die allemaal als je windowsversie ook nederlandstalig is, dan zijn mogelijke taalconflicten uitgesloten.
Driver agent keurt de drivers die er nu staan in ieder geval goed, het probleem moet elders zitten.
Waarschijnlijk ontbreken er dll bestanden, want bij gebrek aan aparte stuurprogramma's voor je chipset steunt je volledige pci en misschien ook je agp op windows.
Je kan systeemherstel nog eens proberen, of naar start/uitvoeren en daar het dos commando sfc /scannow invoeren, zorg dat de windows installatiecd in de drive zit.
Ontbrekende of beschadigde bestanden worden dan geladen vanaf je cd zonder dat je windows opnieuw moet installeren.
Als de dll bestanden verkeerd gekoppeld zijn door teveel fouten in het register zal dat niet worden gecorrigeerd.Er zijn wel programma's die het register scannen, maar die kunnen ook niet altijd de problemen verhelpen.
Als dat niet helpt en de drivers van je moederbord zijn geinstalleerd (word trouwens nu al bevestigd door driver agent) raad ik een volledige format van je harde schijf aan.
Er zullen teveel fouten zitten in het register, op een ouder systeem komt dat vaker voor.
Maak wel een copy van alle documenten die je niet kwijt wil, alles word definitief gewist bij een format, en haal al die drivers van je moederbord binnen en zet ze op een cd.
De drivers staan hierselecteer de djuiste drivers, let hiervoor op de ondersteunde besturingssystemen die je ving naast"ondersteunde besturingssystemen"
 

Bijlagen

  • ethernet.jpg
    ethernet.jpg
    49.8 KB · Weergaven: 73
Ik denk dat de kaart gewoon naar de haaien is want zelfs met een kale XP is het resultaat nog steeds hetzelfde.

Ik zal dus een achter een ander moeten gaan zoeken.

Toch wil ik iedereen bedanken die een poging waagde om me te helpen :applaus:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan