Windows 10 beheersrechten toekennen in W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Goede zaterdagmiddag,
Heb een Laptop HP ProBook met W7pro die vastgelopen was (schijf 100%vol) hersteld en W10 geïnstalleerd. Tot daar alles ok. Het SSD schijfje heeft maar 128 GB en zit met alles terug erop weer op 38GB vrije ruimte. Dus binnen de kortste keer weer ambras.
Wil nu de Old Windows eraf gooien en bewaren op externe harde schijf. Die externe schijf is echter ontoegankelijk. Heb geen "administratorrechten".Ook met een stick lukt het niet.
Heb dan via beveiligingsmap geprobeerd om toegang te krijgen maar dat lukt niet.Weten jullie een oplossing?
Grt
Jdr
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nu systeemherstel gedaan en na afloop kreeg ik het bericht dat niets gewijzigd is. Wil dus zeggen dat de W10 op deze laptop op de laatste stand is.
Ook schijf "c" op fouten gecontroleerd maar daar krijg ik bericht dat het niet nodig is om de c te controleren.
 
je heb waarschijnlijk systeemherstel gestart van uit Windows zelf ...wel sinds versie 1809 mislukt dit dan ook steeds ..
je dient systeemherstel te starten vanaf een recovery media zijnde een usb stick of een recovery cd waar je dan de keuze krijgt om een eerder aangemaakte herstelpunt te kiezen ..
Ashampoo_Snap_woensdag 28 november 2018_11h40m01s_001_.png
 
die nieuwe laatste versie van W10is een mislukking denk ik! Ik heb trouwens geen recovery media en ik kan van af een usb poort niets doen. Dat is de aanzet van mijn problemen. "Geen toelating en toegang geweigerd." als ik een externe schijf of een USB stick wil gebruiken.
Geschiedenis:deze laptop met W7 Pro was volgelopen op 100%. De harde schijf is een Samsung SSD 128GB en er was geen byte meer vrij. Na wat zoekwerk zag ik dat AVAST 100GB voor zijn rekening nam, begrijp niet hoe dat kan.
Heb de schijf dan op mijn pc geïnstalleerd en daar kon ik met Clear C de boel saneren.
Dan weer op de laptop gezet en met mediacreation tool de laatste versie van W10 geïnstalleerd. Ik wou dan een copy van de persoonlijke gegevens maken en toen zag ik dat er geen toegang was voor usb schijven of sticks.
Heb dan uw suggesties gevold maar er is nog geen oplossing. Het zit ergens in "eigenaar worden " maar heb alles geprobeerd zonder resultaat.
Mijn vraag: zou een clean install op een nieuwe grotere schijf soelaas brengen. De oude schijf kan ik dan gebruiken om de persoonlijke gegevens terug te zetten.
Grt
Jdr
 
raar dat Avast 100GB weg kaapte en voor welk doel ?
een grotere schijf is zeker wel aan te raden maar of een verse installatie het probleem verhelpt ..
wel ik vermoed van wel ..
wat betreft de persoonlijke gegevens denk ik dat je eerder bedoeld op persoonlijke bestanden zoals ...documenten , foto's , films , muziek en afbeeldingen ...
programma's welke niet standaard aanwezig zijn dient men opnieuw te installeren .
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
Ja is niet meer te achterhalen waarom Avast dat doet. Zal eens voorstellen om een nieuwe schijf te kopen en dan ga ik dat maar doen. Met deze situatie waar andere schijven of sticks niet worden herkent is ook niet te werken. In alle geval al heel erg bedankt voor de hulp, zal je op de hoogte brengen wanneer het met die nieuwe schijf zou werken.
Grt
Jdr
 
Wel wel, het probleem heb ik opgelost! Op HP zit een programma van HP zelf en dat heet;" HP client security" daar kun je toegang tot USB poorten, CD speler en nog andere onderdelen volledig toelaten of voor een bepaalde tijd toelaten. Ik smijt die bloadware er bij mij altijd af maar bij een onbekende vreemde laptop durf ik dat niet. Heb daar nu de toelating gegeven voor USB en de rest en nu werkt alles als een fluitje van een cent.
Groeten
Jdr
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan