Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het adagio : "if it ain't broken, don't fix it !" blijft natuurlijk geldig.
Als je géén van de defecten ondervindt die deze optionele (!) update repareert is er geen enkele reden om deze te installeren.
Het is gelabelled als een 'preview', wat wil zeggen dat de eerstkomende maandelijkse update (2de dinsdag van de maand) al deze wijzigingen ook meteen zal bevatten.
Update : de update onder dit nummer is nu niet langer een preview, als je hem binnenhaalt via het normale Windows Update kanaal, maar hij blijft wel optioneel.
In de catalog heeft MS het niet aangepast en spreekt men nog steeds van Preview.
Voor mij is KB5016691 nog steeds een preview update. Als het geen preview update meer was, dan zou het ook geen optionele update meer zijn. Maar mischien is dat alleen maar een woordenspel.
Deze preview updates komen uit in de derde of de vierde week van de maand. Ze werden in het verleden (of nog steeds?) ook wel C en D updates genoemd, terwijl de updates van Patch Tuesday B updates worden genoemd.
Als ik nu Windows Update open op mijn Windows 11 pc, dan zie ik dat mijn pc volledig is bijgewerkt, maar dat ik, als ik dat zou willen, KB5016691 zou kunnen downloaden en installeren. Het feit dat er een kruisje achter de update staat, betekent dat deze update optioneel is.
Dat downloaden en installeren doe ik echter niet. Ik zou dat alleen doen wanneer ik momenteel problemen heb die door die bewuste update opgelost kunnen worden én wanneer ik geen geduld heb om te wachten tot de eerstvolgende Patch Tuesday (13 september). Dan krijg ik namelijk vanzelf alle verbeteringen die in KB5016691 zitten, maar mogelijk nog beter gecontroleerd en waar nodig verbeterd/aangepast.
KB5016691 is now available for users in the production channel as an optional cumulative preview update. This update doesn’t come with new features, but there are several bug fixes that you can check out. The patch is out via Windows Update, but you can also download the offline installers of...
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.