Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik heb een update gedaan voor mijn schoonzus van windows 7 naar windows 10 met behoud bestanden via haar lokaal account, alles ok, alleen stonden er nog twee andere lokale accounts op startscherm voor update maar vind die nu niet meer terug op startscherm, zitten wel blijkbaar bij instellingen accounts (echtgenoot en dochter), hoe moet ik die eventueel terug activeren ?
 
via instellingen >accounts > familieleden krijgen ze elk hun eigen bureaublad en denkelijk dient de hoofd gebruiker zich af te melden om zodoende het aanmeldscherm betreffende de andere gebruikers weer te geven .

Ashampoo_Snap_2016.07.09_17h50m11s_004_.jpg
 
bij nazien kan men ook de overig gebruikers toevoegen in het aanmeldingsscherm van de hoofdgebruiker ...
hiervoor start men regedit op en men gaat een registerwaarde dienen te wijzigen ...

HKLM \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ System
zoek nu de registerwaarde shutdownwithoutlogon en wijzig deze waarde nu in de waarde 1.
 
tja, bij de drie accounts staan administrator en lokaal gebruiker in instellingen account, wie is dan de hoofdgebruiker ?

de hoofd gebruiker is volgens mij dan diegene die het eerste staat in de lijst van gebruikers ook al hebben de andere evenveel rechten immers bij het toevoegen van een gebruiker kun je zelf aangeven welke rechten de nieuwe gebruiker heeft .. kies je dan hier dat deze evenveel rechten heeft ..

* je zegt dat je deze dan dient te activeren m.a.w. er dient dan afgemeld te worden om vervolgens te kunnen aanmelden met een andere gebruiker.
 
ik heb hier juist op een virtuele Windows 10 2 fictieve gebruikers aangemaakt ..
klik ik nu met rechts op start dan heb ik de optie om me af te melden en zodoende komen de andere gebruikers links te staan in het aanmeldingsscherm ...
hier kan ik alsnog kiezen welke gebruiker er dient gestart te worden ....

zie afbeelding ... krijg jij ook deze gebruikers te zien indien jij je afmeld !

Ashampoo_Snap_2016.07.10_10h55m15s_001_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan