Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik heb 2 harde schijven en een Solid State Drive. Ik heb op SSD windows 7 geinstalleerd en op een andere harde schijf windows XP. Ze werken allebei zonder problemen maar heb een vreemd iets waar ik geen wijs uit word.Mijn schijven zijn C=Windows 7(SSD), D=Windows XP,E en G (250GB), en F(640GB).Maar mijn bootmanager van Windows7 wordt op mijn F-schijf gezet.wie weet hier antwoord op want die bootmanager zou toch ook op mijn C schijf moeten staan?
 
Ik weet hier ook niet veel van, maar kan je bij het installeren je andere schijven niet (tijdelijk) uitschakelen?
m.v.g.,
WW
 
Ik weet hier ook niet veel van, maar kan je bij het installeren je andere schijven niet (tijdelijk) uitschakelen?
m.v.g.,
WW

Jawel, maar als ik dan na de installatie de andere harde schijven weer aansluit en de PC opnieuw opstart heb ik weer hetzelfde probleem dat de boot weer naar de F-schijf gaat.
 
Nico,
Dat is vreemd. Via computerbeheer / schijfbheer kan je letters toewijzen. Is hier niets aan te passen door het gewenste deel aan te klikken en ook de C: toewijzen? Hier heb ik ooit, na Windows-grillen eens alles naar mijn hand gezet.
m.v.g., | WW
 
Laatst bewerkt:
Nico,
Dat is vreemd. Via computerbeheer / schijfbheer kan je letters toewijzen. Is hier niets aan te passen door het gewenste deel aan te klikken en ook de C: toewijzen? Hier heb ik ooit, na Windows-grillen eens alles naar mijn hand gezet.
m.v.g., | WW

Nee, daar lukt het ook niet mee.
m.v.g. Nico
 
Je kan eventueel booten met je windows 7 installatie CD en naar de recovery console prompt gaan.
Voer hier volgende commando's uit:
bootrec.exe /fixmbr
bootrec.exe /fixboot


Eventueel kan je ook nog "bootrec.exe /rebuildbcd" uitvoeren.
Let hier wel een beetje mee op daar je met deze commando's je bootrecord aanpast!
 
ingaande op de optie van DDragon80 adviseer ik je dan het tool aan EasyBCD 2.02 waarmee je desbetrefent van elke schijf de bootsektor kunt verwijderen , overschrijven en veranderen ...zodat bijv : de SSD als eerste sta
rechts op de site vind je de older versions , selecteer daar de versie EasyBCD2.0.2
 
Nico,
Genoeg om én je OS, én je programma's én je mail aléén te omvatten, maar sommige programma's vragen meer ruimte om te installeren. Kan een probleem zijn. Oorspronkelijk heb je een zeer goede configuratie. Snel met een SSD. Al je data dan op een andere dan de C: schijf. Succes met de suggesties van de Dragon en Qtex.
m.v.g.,
WW
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties allemaal, ga er morgen mee aan de slag en laat dan nog iets van mij horen.

Groetjes allemaal
 
bedankt om dit te melden , dan zet ik hierbij er een slotje op...grtjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan