Browser traaaaaag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik gebruik Win7. Met IE9. Sinds gisteren duurt alles heel lang voor het opent. Het lijkt wel of er nergens ook maar enig coockie op mijn systeem aanwezig is.
Iedere site wordt heel traag opgebouwd.
Als ik wat download, gaat het wel normaal zoals altijd.
Mail werkt normaal.
Er zijn geen problemen met mijn telemeter. Hij verloopt morgen en heb ong. 80Gb opgehaald. Dus daar kan het niet aan liggen. Alles staat normaal en niet rood.
Mijn computer werkt normaal.
Mbam laten scannen. Niets gevonden.
AVG laten scannen. Niets gevonden.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
 
Check ook eens de Invoegtoepassingen.

Zet alles eens uit en daarna 1 voor 1 aan. Misschien is hier te traceren of dit de boosdoener is.

Herstart voor de zekerheid wel telkens IE opnieuw
 
Geen invoegtoepassingen in gebruik. Geen nieuwe programma's geinstalleerd.

Wat er nu gebeurd?????? Plots is alles als voorheen.

Ik heb na iedere ingreep IE9 opnieuw gestart en niets hielp. Nu zonder reden of iets te doen is het verdwenen.

Ik heb wél iets gedaan...... Ik had TUNE-UP UTILITIES 2013. Echter zonder sleutel. Staat er een maand op en nu de sleutel ingegeven. Terwijl ik hier bezig was.
Het is makkelijk mogelijk dat de proefversie verlopen was. Bij het ingeven van de sleutel, zou alles weer KUNNEN goed gekomen zijn.?????
Ik blijf het opvolgen of het nu blijft. In elk geval, nu is er geen probleem meer.
Allemaal hartelijk dank voor de hulp. Moest het niet opgelost zijn, dan hoor je het zeker.
 
Wil nog even een kleine toevoeging aanbrengen op bovenstaande betreffende het uitschakelen van producten zoals AVG. Als daar het probleem bijvoorbeeld zou zitten, heeft het "disablen" van zulke applicaties meestal weining zin. Die producten werken als een soort lokale proxy server. Alles dat van en naar je webbrowser gaat, moet door zulke "proxy" component van die applicatie. Als je bijvoorbeeld de virusscan functie uitzet, gaat dat niets veranderen aan de weg die je webtraffic moeten volgen. Je webverkeer gaat dan nog steeds door die (corrupte) web proxy van die applicatie, maar die gaat er bijvoorbeeld niets meer mee doen zoals scannen op virussen. Maar zoals ik al zei, als die proxy component niet correct meer werkt om de één of andere reden, kan dat je webverkeer grondig verstoren tot zelfs herleiden tot onbruikbaar waardoor je browser nietmeer werkt. Dus in zulke applicaties een functionaliteit uitzetten heeft weinig zin in zo'n geval. Heb dit al meerdere keren voorgehad met bv Mcaffee anti-virus en hier en daar nog andere AV producten.
 
Wil nog even een kleine toevoeging aanbrengen op bovenstaande betreffende het uitschakelen van producten zoals AVG. Als daar het probleem bijvoorbeeld zou zitten, heeft het "disablen" van zulke applicaties meestal weining zin. Die producten werken als een soort lokale proxy server. Alles dat van en naar je webbrowser gaat, moet door zulke "proxy" component van die applicatie. Als je bijvoorbeeld de virusscan functie uitzet, gaat dat niets veranderen aan de weg die je webtraffic moeten volgen. Je webverkeer gaat dan nog steeds door die (corrupte) web proxy van die applicatie, maar die gaat er bijvoorbeeld niets meer mee doen zoals scannen op virussen. Maar zoals ik al zei, als die proxy component niet correct meer werkt om de één of andere reden, kan dat je webverkeer grondig verstoren tot zelfs herleiden tot onbruikbaar waardoor je browser nietmeer werkt. Dus in zulke applicaties een functionaliteit uitzetten heeft weinig zin in zo'n geval. Heb dit al meerdere keren voorgehad met bv Mcaffee anti-virus en hier en daar nog andere AV producten.

Wat is dan de verklaring dat ik geen probleem had met Firefox? Ik zou denken dat de problemen daar ook dezelfde zouden zijn.
 
Als er maar één browser zulke problemen heeft is dat idd wel raar. Zulke proxy's werken op netwerk level en vangen traffic op een poort op. Dus in theorie zou dat idd met alle applicaties zijn die bijvoorbeeld op poort 80 (http) en 443 (https) werken. Tenzij dat die proxy component intern onderscheidt kan maken tussen browser mbv gebruikte browserstrings, maar dat is al wat ver gezocht...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan