Windows 11 maakt op sommige computers heel veel lege mappen aan in System32 directory
Windows 11 lijkt in bepaalde gevallen een hoop lege mappen aan te maken in de System32 directory. Steeds meer gebruikers melden dat er lege tmp-mappen t...

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tenzij die mensen een lege folder al als een probleem aanschouwen. Ik raad die dan wel aan om eens langs een psychiater ofzo te passeren.De onderzoekers van AskWoody laten weten dat deze bug al langer in Windows zit en in 2019 ook al voor dezelfde problemen zorgde in Windows 10.
Als die denkt dat 5000 write acties een invloed heeft op de levensduur van een SSD, dan ben je ook serieus slecht bezig.Als je OS op een SSD staat, lijkt me dat dit toch wel allemaal write-acties zijn. Dat telt wel aardig op.
Toegegeven, het is slechts een map aanmaken, maar toch.
Misschien heb ik het mis, maar TBW is TBW, dus daar kan het een negatieve invloed op hebben.
misschien is er iemand die goed is in dos commando's om dit direct te kunnen uitvoeren?
Get-ChildItem -Path C:\Windows\System32\config\systemprofile\Appdata\Local -Directory -Force -ErrorAction SilentlyContinue | Where-Object { $_.Name -Like "*.tmp" } | Remove-Item -Force
Werkt prima bedankt!DOS gebruiken we hier doorgaans nietmeer voor, powershell daarentegen wel;
Code:Get-ChildItem -Path C:\Windows\System32\config\systemprofile\Appdata\Local -Directory -Force -ErrorAction SilentlyContinue | Where-Object { $_.Name -Like "*.tmp" } | Remove-Item -Force
Ik pasJe kan daar een scheduled task van maken. Zet de code mss best in een powershell script bestand, vb remove-tmp.ps1
![]()
How to Automate PowerShell Scripts with Task Scheduler
Learn how to create a PowerShell scheduled task and run PowerShell scripts from Task Scheduler.blog.netwrix.com
Neem als trigger dan 'Startup'
Powershell is nog altijd powershell, ook in Windows 11. Terminal staat los daarvan. Dat is gewoon een terminal based applicatie die allerhande Shell based applicaties bundeld en samenhangt; cmd line, powershell, bash, ... om het gebruik te vereenvoudigen.
Je ziet goed hoor quit, het is nu terminal, dat is eigenlijk naar mijn bescheiden mening beter als Powershell, maar dit is wel nog steeds aanwezig hoor in Win 11. Ga maar eens naar het vergrootglas en typ het daar maar eens in. Het komt er gewoon uit.Dan zal ik wel ongeneeslijk ziek zijn geworden na de installatie van Windows 11 en waanbeelden zien op mijn beeldscherm.
Hier staat:
Windows Terminal
Windows Terminal (beheerder)
Misschien kunnen anderen daar met wat improvisatie Powershell van creëren
Bekijk bijlage 251115
Powershell is trouwens ook verleden tijd in Windows 11
Het is Terminal geworden. Doet hetzelfde, alleen ander naampje.