Windows 11 Bugje in Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat had ik in antwoord #10 al vermeld in twee zinnen, nu wordt het een discussie.
Powershell is weg uit Windows 11 het is nu Windows Terminal geworden. Zie printscreen, heel veel duidelijker kan ik het niet weergeven.

Uiteraard is Powershell er nog wel zoals er zoveel andere programma's en opdrachten zijn in een Windows besturing. Via uitvoeren weet ik wel er zo'n 30 tot 50 uit te voeren. ( eigenlijk nooit geteld ) Sommige waren er ook ooit onder de Startknop en anderen hebben daar nooit gestaan maar waren wel altijd aanwezig.
Alles wat met Powershell kon kan nu ook met Terminal. Ternimal is zelfs iets uitgebreider en is de krachtige tool gebleven zoals Powershell.
 
Nogmaals Powershell is en blijft Powershell.
Terminal is een ANDERE applicatie welke ERBIJ gekomen is.
Terminal maakt GEBRUIK van Powershell.

Powershell is een CODEERTAAL! Object Oriented, met .NET werkende programmeer/script taal. Zelfs de welgekende DOS opdrachten zijn nietmeer of minder dan powershell commands aliassen.
Dit is niet zomaar een promptje waar je iets kan intypen. Dit is ook niet weg uit Windows 11, integendeel zelfs. Integratie is groter dan voorheen.
 
Ik denk dat we volledig langs elkaar heen lullen.
Powershell is Powershell
Terminal is Terminal.
Powershell is niet meer in Windows 11 en is vervangen door Terminal.
Powershell is nog wel via een alternatieve manier te bereiken (zoals via uitvoeren ) maar voor de doorsnee computergebruikers is het wat lastiger geworden omdat dit weg is onder de startknop.
Maar goed lang verhaal nu om het uit te leggen wat ik eigenlijk al met twee zinnen gedaan had.

Als iemand anders wel Powershell onder de Startknop heeft staan onder Windows 11, hoor ik dat graag.

Dan begin ik inderdaad aan een ernstige ziekte te lijden en bied ik mijn excuses aan voor het verspreiden van deze desinformatie.
 
al de 3 zijn aanwezig zowel de Windows Powershell (standaard donker blauw van kleur )als de administrator: Windows Powershell (standaard zwart van kleur *deze werd hier aangepast !).. ook de opdrachtprompt is aanwezig ..


Ashampoo_Snap_zaterdag 6 november 2021_02h48m41s_005_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan