Windows 11 Bugje in Windows 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die D3DSCache folder wordt gebruikt door de Microsoft Direct3D API. Is dus heel normaal mijn mening. Heeft daarom ook niets met games te maken. De tijd dat Direct3D enkel voor games werd gebruikt is ook al even geleden.

Wat die bug betreft. Is misschien technisch niet zo proper, volledig mee akkoord. Maar ik probeer te lezen wat ze bedoelen met 'problemen';
De onderzoekers van AskWoody laten weten dat deze bug al langer in Windows zit en in 2019 ook al voor dezelfde problemen zorgde in Windows 10.
Tenzij die mensen een lege folder al als een probleem aanschouwen. Ik raad die dan wel aan om eens langs een psychiater ofzo te passeren.

Om dan nog over de commentaar van sommige mensen te zwijgen;
Als je OS op een SSD staat, lijkt me dat dit toch wel allemaal write-acties zijn. Dat telt wel aardig op.
Toegegeven, het is slechts een map aanmaken, maar toch.
Misschien heb ik het mis, maar TBW is TBW, dus daar kan het een negatieve invloed op hebben.
Als die denkt dat 5000 write acties een invloed heeft op de levensduur van een SSD, dan ben je ook serieus slecht bezig.
 
misschien is er iemand die goed is in dos commando's om dit direct te kunnen uitvoeren?

DOS gebruiken we hier doorgaans nietmeer voor, powershell daarentegen wel;

Code:
Get-ChildItem -Path C:\Windows\System32\config\systemprofile\Appdata\Local -Directory -Force -ErrorAction SilentlyContinue | Where-Object { $_.Name -Like "*.tmp" } | Remove-Item -Force
 
DOS gebruiken we hier doorgaans nietmeer voor, powershell daarentegen wel;

Code:
Get-ChildItem -Path C:\Windows\System32\config\systemprofile\Appdata\Local -Directory -Force -ErrorAction SilentlyContinue | Where-Object { $_.Name -Like "*.tmp" } | Remove-Item -Force
Werkt prima bedankt!
En hoe doe je dit tijdens het opstarten van windows?
Kan dit via een link in ópstarten'?
 
Je kan daar een scheduled task van maken. Zet de code mss best in een powershell script bestand, vb remove-tmp.ps1

Neem als trigger dan 'Startup'
Ik pas :)
ben daar niet zo goed in
 
Powershell is trouwens ook verleden tijd in Windows 11
Het is Terminal geworden. Doet hetzelfde, alleen ander naampje.

Terminal.jpg
 
Powershell is nog altijd powershell, ook in Windows 11. Terminal staat los daarvan. Dat is gewoon een terminal based applicatie die allerhande Shell based applicaties bundeld en samenhangt; cmd line, powershell, bash, ... om het gebruik te vereenvoudigen.
 
Dat is op mijn raspberry pi ook een terminal hoor, daar kan ik dan gewoon door bash voor te plaatsen in bash gaan en zo. Hetzelfde met Sudo en zo. Zoveel leuker, makkelijker.
 
Powershell is nog altijd powershell, ook in Windows 11. Terminal staat los daarvan. Dat is gewoon een terminal based applicatie die allerhande Shell based applicaties bundeld en samenhangt; cmd line, powershell, bash, ... om het gebruik te vereenvoudigen.

Dan zal ik wel ongeneeslijk ziek zijn geworden na de installatie van Windows 11, iets aan mijn geest mankeren en waanbeelden zien op mijn beeldscherm.
Eigenlijk lees ik niets geks meer hier hoe men tegenwoordig over mij is gaan denken. Er zit er nog zo ééntje die me al een poosje iets aan probeert te praten.

Hier staat in mijn beleving toch echt Windows Terminal zoals ik vermeld in antwoord #10
Windows Terminal
Windows Terminal (beheerder)

Misschien kunnen anderen daar met wat improvisatie Powershell van creëren wat daar dan moge staan.

Terminal.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan zal ik wel ongeneeslijk ziek zijn geworden na de installatie van Windows 11 en waanbeelden zien op mijn beeldscherm.
Hier staat:
Windows Terminal
Windows Terminal (beheerder)

Misschien kunnen anderen daar met wat improvisatie Powershell van creëren

Bekijk bijlage 251115
Je ziet goed hoor quit, het is nu terminal, dat is eigenlijk naar mijn bescheiden mening beter als Powershell, maar dit is wel nog steeds aanwezig hoor in Win 11. Ga maar eens naar het vergrootglas en typ het daar maar eens in. Het komt er gewoon uit.
 
Powershell is trouwens ook verleden tijd in Windows 11
Het is Terminal geworden. Doet hetzelfde, alleen ander naampje.

Omdat in dat contextmenu powershell aangepast werd naar een shortcut naar Terminal, is je conclusie dat Powershell verleden tijd is?
Terminal is NIET powershell! Windows bied gewoon een ANDERE applicatie aan via een contextmenu waar powershell ook mee te gebruiken is. Dit omdat Terminal alles aan boord heeft om vrijwel elke shell based toepassing te gebruiken in één applicatie.
Ik gebruik dagelijks Powershell voor men job. Powershell is echt niet veranderd in Terminal hoor. Dit is gewoon Cmd line, Linux Bash en Powershell verpakt in een doos.
Powershell is de naam van een OO scripttaal, zoals Bash onder linux, ... Dit is meer dan een kadertje om wat dingen in te typen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan