Status
Niet open voor verdere reacties.

atlantis

Steunend lid
Vip Lid
goeie dag

op mijn bureaublad staan de iconen prullenbak en mijn computer netjes zichtbaar met tekst en het passende pictogram. Dan de andere snelkoppelingen die ik staan heb, zie ik enkel de tekst, geen pictogram. Als daarop klik krijg ik een doorzichtig pictogram waar ik mijn bureaublad door zie, niet het programmapictogram. Verwijderen en opnieuw aanmaken brengt geen soelaas. snelkop.PNG
 
Wat doet rechtermuisklik op het pictogram / eigenschappen en dan kiezen voor ander pictogram. Meestal staat het juiste pictogram in de installatiemap van het betreffende programma.
 
Als ik re muisknop, eigenschappen en dan ander pictogram klik krijg ik:
Kan het bestand %programfiles%\corel\corelaftershotpro\build\aftershotpro.exe niet vinden.
Als ik dan ok klik krijg ik de gewone pictogrammen van shell32.dll te zien.

Voor alle duidelijkheid, dubbelklik op de snelkoppeling doet het programma wel starten.
 
nog dit: als ik dan effectief een andere pictogram kies, dan verandert er niets, pictogram blijft een doorzichtig veirkantje waar ik het bureaublad doorzie zonder de afbeelding van het pictogram.
 
Voor je dit probleem had heeft u iets veranderd aan je pc of iets geïnstalleerd ?
Al eens systeemherstel gedaan voor je dit dit probleem had ?
 
update:
heb systeemherstel gedaan van juist na de installatie van de 2 programma's. het icoontje is nu niet meer doorzichtig maar zwart blokje :). Bij de nieuwe versie van Ccleaner koos ik om een snelkoppeling te maken op bureaublad, ook dat is enkel tekst zonder icoon. Vreemd is wel dat een shortcut van een opgeslagen worddocument wel correct op bureaublad staat.
 
voorlopig opgelost denk ik

eerst wat met kleuren 16 en 32 bit maar lukte niet echt, daarna:

Bekijk met Regedit.exe deze sleutel eens:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Icons]
Aan de rechterkant moet geen waarde staan met de naam '29'. Als die er wel is: verwijderen.

voorlopig gelukt, nog maar 1x heropgestart, hou je op de hoogte

bedankt voor de tijd en de moeite, fijne dag nog
 
fijn dat het verholpen is ...
daar ik de Windows 10 pro gebruikt staat Shell Icons niet vermeld op de plaats die jij aangeeft .. wilde dit eens controleren !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan