Spotify muziek branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Op Spotify kan je muziek downloaden dus zou je muziek toch op je computer of smartphone moeten staan maar ik vind het niet terug, ik zou het graag branden op een cd-rom. Hoe krijg ik dit klaar? Ik ben een leek op dat gebied. Wie heeft hier ervaring mee?
Groetjes
Paul
 
Nou het kan alle 2 hoor.
Alleen als je geen abonnement hebt krijg je reclame tussen de tracks....
Met abonnement kan ik alles downloaden wat ik wil zonder reclames tussendoor.
Daarvoor heb je het programma Spotify Music Converter nodig.
Start deze converter en Spotify start daarna ook automatisch.
Zoek het album dat je wilt en kopie en plak de link van het album in de converter.
Nog wel in de converter je gewenste bit rate selecteren en de map waarin je de download wilt hebben.

Suc6, Dré

Converter.jpg
Spotify.jpg
 
Technisch gezien is het best mogelijk om muziek van spotify op te slaan. Je hebt hier waarschijnlijk zelfs geen "tools" voor nodig. Alleen om het praktisch te maken wel...

Wat doet spotify, of eender welke streamingdienst van muziek of video? Ja juist, data streamen naar je toestel. Dat wilt zeggen dat dit het te beluisteren of bekijken fragment download(!) naar je toestel. En deze gedownloade data ter plaatse afspeelt. Maw, die data komt wel degelijk op je toestel terecht. En dit gaat 99/100 in een bekend formaat zijn zoals MP3, of MP4 voor video, of....
Dus, stream je een muziek of videofragment van begin tot einde, dan staat die data normaliter volledig op je schijf.
De locatie daarentegen gaat onbekend zijn (waarschijnlijk een Spotify data folder), maar kan je heel eenvoudig terugvinden met Sysinternals proccessmonitor. De extentie gaat uiteraard ook niet .MP3 of zoiets zijn.
In het slechtste geval gaat de streamingdienst de gedownloade data (buffer) ook zeer snel terug verwijderen. Dan werkt deze methode niet zoals ik hier omschrijf. Dat is ook mogelijk. Maar de theorie is, als je het kan horen of zien, gaat die data tot bij jouw toestel komen. Zo eenvoudig is dat. Die data is niet "onbestaande" omdat het een streamingdienst is, wel "onzichtbaar" voor de eindgebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan