Diverse CD/DVD afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede morgen,

ik heb hier een aantal cd's /dvd's liggen waar foto's en filmpjes opstaan , ik heb ze jaren geleden ( tot een 15 jaar terug ) gebrand ....ik heb ze denkelijk niet afgesloten , vergeten of niet op gelet of het programma het heeft gedaan,m.a.w. afsluiten of finaliseren .

Wat is nu het probleem , als ik ze steek in mijn Acer ( ook al een 7 jaar oud ) die origineel onder win7 werkte en nadien via de gratis update naar win 10 werkt ,ziet deze Acer de schijfjes niet ...hij ziet ze als leeg , terwijl ik zeker weet dat ik er wat heb opgezet .Ik weet ook niet op welke laptop of pc ,ze ik heb gebrand en ook niet meer met welk programma.

Nu had ik boven nog een oude Acer liggen onder Vista ! ..die doet het nog wel op het net ( batterij is stuk ) nu kan ik daar 5 cd's wel zien ;ik heb nu de foto's overgezet naar een externe HD. Dus deze foto's zijn gered bij wijze van spreken. De andere cd's/dvd's nog een 5 ziet hij ook als leeg ....en nu de grote vraag ....wat kan ik doen om deze foto's nog te kunnen redden .Ik ben naar de kleinzoon gereden en die heeft een Samsung en die laptop kan de foto's ook niet zien.
Hoop dat er hier slimme kerels /dames zitten die raad weten.

groeten,

françois
 
en op die oude Acer : hoe benader je die CD daar ?
Als je te maken zou hebben met niet afgesloten CD's kan je ze enkel benaderen met een brander programma ...
 
Hallo,

op de oude acer hoor je na het inbrengen van de cd , de drive draaien en tikken ( zoeken ,lezen ...denk ik dan ) als je dan naar verkenner gaat , zie je de cd staan , je klikt erop en je ziet de foto's en de verschillende mappen waar de foto's instaan ...tenminste bij dan 5 cd's .Bij de andere net hetzelfde als bij de recentere Acer ...hij ziet ze allemaal als leeg !!

dus ik denk dat ze niet zijn afgesloten en nu is de vraag ,kan ik ze afsluiten en op welke manier dan.

grt
 
je kan deze cd's niet meer benaderen om deze als nog af te sluiten aangezien jij niet meer weet met welk programma deze gebrand werden .. mogelijk dien je een externe drive te gebruiken zodat deze als nog gelezen kunnen worden .. heb het hier zelfs al voorgehad dat bepaalde zelf gebrande cd's door de aanwezige cd/dvd drive als leeg zijnde werden gezien .. nadat ik dan 1 van de externe drive's aansloot werden deze dan wel gezien en kon ik vervolgens wel aan deze bestandjes ..
*let op ik zei 1 van de externe drive's aangezien 1 externe drive er ook moeilijkheden mee had >de andere externe drive kon probleemloos de betreffende cd's lezen !
 
Ik heb der tijd ook veel cd's en dvd gezet als back-up ook jaren in de kast en plots stond er op sommige cd's en dvd's niets meer op.
De data was vergaan, ik heb toen ergens gelezen dat branden van data geen 100% back-up was wel geperst op cd en dvd.

Probeer dit eens:
Succes alvast
 
Probeer de cd eens te naderen met een brander programma. Vb. Nero gebruiken om te openen.
Niet gesloten cd's kan je enkel zien met een cd/dvd brander.
Ik heb er hier nog 3 oudere liggen. Als je wilt, wil ik er wel eentje opsturen als je de verzendingskosten voor Uw rekening neemt.
Je kan die dan rechtstreeks met je pc verbinden via de interne aansluitingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan