Varia Aansluiting interne DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.
De interne DVD speler van mijn Medion desktop PC doet het niet meer, dat blijkt een Lite On model DS-8ACSH44B te zijn.
Die heeft een mini SATA aansluiting, in de PC zijn dat twee draadjes met elk een eigen stekkertje. Nu heb ik hier ook nog een paar DVD spelers liggen die ik eens uit oude laptops heb gehaald.
De afmetingen zijn exact gelijk, dus dat gaat wel passen, maar er zit een andere aansluiting op.
De aansluiting van de oorspronkelijke DVD speler is volgens mij een mini SATA, zie de eerste foto. De aansluiting van de andere DVD speler, zie foto 2, Hoe heet zo'n aansluiting ???
Alvast bedankt voor de reactie(s).
 

Bijlagen

  • DVD desktop.jpg
    DVD desktop.jpg
    33.3 KB · Weergaven: 56
  • DVD ouder.jpg
    DVD ouder.jpg
    43.3 KB · Weergaven: 58
na kijken welke aansluitingen beschikbaar zijn op je moederbord ... om een connectie te verwezenlijken naar je nieuwe dvd ...
een sata aansluiting kan je éénvoudig vermenigvuldigen ... en voor de voeding bestaan er ook omzet adapters bv:

1706178043953.png

zo zijn er veel beschikbaar ... ook voor de data kabel ....
1706178271959.png

heb je bv al een sata 2,5" ingebruik, dan kan dit:
1706180108018.png

bestaat in verschillende vormen: data of voeding of gecombineerd .....

1706180333632.png

't is te gek om los te lopen .... allerlei combinaties .....
 
Laatst bewerkt:
De originele had mini Sata (6 + 7), maar ik dacht nog een oude DVD speler uit een laptop te kunnen plaatsen maar dat gaat dan niet.
Die losse DVD is inderdaad uit het pré-SATA tijdperk... géén idee of er daar ook omzettingen voor bestaan, maar het grote verschil tussen toen en nu is de doorvoersnelheid. Dus ik zou geen kosten doen want er is een werkelijke risico dat je DVD toch hoogstens met horten en stoten werkt...
 
Er bestaan diverse verloopstukken/omvormers om van IDE (oude norm) naar SATA (nieuwe norm) te gaan.
Google is your friend in deze. Zoek naar verloopstuk ide naar sata om de diverse mogelijkheden te vinden.
Gebruik daarnaast de link van Wivi om het juiste type aansluiting te vinden van je 'oude' DVD.
 
Hallo Merlin, dank voor je suggestie, maar zoals Philip al opmerkte is de snelheid van dat oude (E)IDE aanmerkelijk lager, dus dat heeft niet zo veel zin lijkt me. Ik kan overigens nergens iets vinden wat in die oude DVD speler zou passen. Ik ga er ook niet verder naar zoeken. Volgens Philip zou het een EIDE aansluiting moeten zijn, ik kan er niets over vinden.
 
je moederbord bepaalt de beperkingen van nieuwe apparatuur uiteraard ... een usb 3 stick op een usb 2 poort aansluiten geeft ook de volle kracht aan de stick niet, de stick is achterwaarts compatibel met usb 2! het is nu éénmaal zo ...
aanpassen en verder gaan.
twee jaar geleden zocht ik een ' LightScribe '- brander, heb nog een honderd tal van die dvd's liggen ... . her er tenslotte één gevonden in de VS voor 50,0 USD ongeveer 50 € + verzendkosten. ben een gelukkig mens, kan terug dvd's branden met een ' gebrande ' label!

1706449626909.jpeg

1706449684102.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan