Beeld Conversie vanuit DVD bestanden maar géén schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhilipV

Beheerder
Forumleiding
Admin
Bij het downloaden uit een news server krijg ik vaak een verzameling bestanden, zoals ze op een DVD schijf fysiek staan.
Vb.

1651487558188.png


Hoe krijg ik dat geconverteerd naar een of ander video-formaat om makkelijk af te spelen ? MKV, MP4, etc....

[Edit] Ik ken Winx DVD Ripper en die kan dat, maar de trial versie heeft beperking tot 5 minuten en dat helpt me dus niet vooruit.
Iemand die gratis tool kent ?
 
Laatst bewerkt:
met programma makemkv

MakeMKV is uw oplossing met één klik om video die u bezit om te zetten in een gratis en door patenten onbezwaard formaat dat overal kan worden afgespeeld. MakeMKV is een formaatconverter, ook wel "transcoder" genoemd. Het converteert de videoclips van een propriëtaire (en meestal versleutelde) schijf naar een set MKV-bestanden, waarbij de meeste informatie behouden blijft, maar deze op geen enkele manier verandert. Het MKV-formaat kan meerdere video-/audiotracks met alle meta-informatie opslaan en hoofdstukken behouden. Er zijn veel spelers die MKV-bestanden op bijna alle platforms kunnen afspelen, en er zijn tools om MKV-bestanden naar vele formaten te converteren, waaronder dvd- en Blu-ray-schijven.

Bovendien kan MakeMKV onmiddellijk gedecodeerde video streamen zonder tussentijdse conversie naar een breed scala aan spelers, zodat u Blu-ray- en dvd-schijven kunt bekijken met uw favoriete speler op uw favoriete besturingssysteem of op uw favoriete apparaat.

Leest dvd's en Blu-ray-schijven
Leest Blu-ray-schijven die zijn beveiligd met de nieuwste versies van AACS en BD+
Behoudt alle video- en audiotracks, inclusief HD-audio
Behoudt hoofdstukinformatie
Behoudt alle meta-informatie (tracktaal, audiotype)
Snelle conversie - converteert zo snel als uw schijf gegevens kan lezen.
Er is geen extra software nodig voor conversie of decodering.
Beschikbaar voor Windows, Mac OS X en Linux
De functionaliteit om dvd-schijven te openen is gratis en blijft altijd gratis.
 
Die ga ik zeker ook eens proberen...
Maar heb ondertussen ontdekt dat Handbrake (die nota bene in onze downloads sectie staat !) dat ook probleemloos aankan.

Ga beiden eens doen werken op zelfde bron en vergelijken qua snelheid, resultaat etc ...
 
Ondertussen heb ik één en dezelfde DVD image door 3 van die convertors gejaagd (zie hierboven) maar Handbrake gaf met vlag en wimpel het beste resultaat. Heeft de meeste mogelijkheden om de kwaliteit en het eindresultaat te parametriseren, doet er iets langer over en geeft een bestand dat vele malen omvangrijker is dan de rest maar het resultaat is er dan ook naar.

Ik twijfel geen moment : vanaf nu wordt het Handbrake voor dit soort conversies.
 
Goeie morgen allen.
Philip probeer deze eens, werk al jaren met Movavi Video Converter 18 Premium probleemloos.
Files invoeren onderin zie je de opties naar jij wil wil veranderen kies eerst naar opslaan naar klik op start en gaan.
Suc6 .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan