CD-DVD Drive werkt maar half

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een laptop die een foutmelding geeft, nml:

Plaats de Windows-installatieschijf
Selecteer de taalinstellinggen
Klik op Uw computer herstellen

Bestand: \Windows\system 32\config\system
Status: 0xc000014c

Informatie: kan Windows niet laden omdat het systeemregisterbestand ontbreekt of beschadigd is.


Dit wil zeggen dat er iets mis is met de harddisk.
Volgens hetgeen ik op internet ontdekt heb.
Mijn eerste reactie was om met "Hiren's BootCD" eens te controleren wat er mis is
Pech, de laptop neemt geen CD's of Dvd's aan. Uitgezonderd één DVD "UBCD 4 Win", een versie van 2012.
Ik heb trouwens de laatste versie op CD gezet, maar deze neemt hij ook niet aan.
De installatie DVD van Vista weigert hij ook.
Weet er soms iemand raad mee? Ik ben zowat uitgezongen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Lana,

Zijn er dan XP schijven die niet booten. Ik herinner me dat wel van Win98, maar na 2000 zijn er dacht ik geen schijven meer geweest die je moest opstarten in een bestaande Windows, omdat het anders niet werkte.
Vanaf 2000 werd er nl niet meer geboot vanuit Dos en was de Dos prompt een WinPE achtige omgeving.

Maar of hij bootable is kan hij toch gewoon zien in zijn desktop.

En ja Gparted is een Linux live CD.

Er bestaan XP disks die niet bootable zijn, deze moet je opstarten via floppy. Ik dacht zo uit m'n hoofd 6 floppy's. Zie How to obtain Windows XP Setup disks for a floppy boot installation
 
Om even terug te komen op mijn vraag i.v.m. voeding-controle er bestaat onder windows een softwarematig programma waarmee je de PC op verscheidene niveaus kunt uittesten.
Namelijk "OCCT", Software, testen van CPU's, GPU's, voedingen.Controleert temperaturen, voltages, ventilatorsnelheden.
Mijn vraag is enkel of er soms iemand een dergelijk iets kent dat van een bootable CD, in mijn geval dus een DVD, kan gerund worden?
Alle andere opmerkingen laat ik even terzijde, daar kom ik later wel op terug!
Bedankt voor al jullie moeite alleszins.

Daar zeg je me wat ja. Onder Windows is veel uit te testen. Maar je hebt een PC zonder besturing, toch ?

En op jouw vraag terug te komen, als het je lukt om USB als first boot te zetten, kun je vanaf een USB stick booten.
Het volstaat niet alleen om de bestanden van een installatie DVD naar een USB stick te kopieren. Deze stick zal je wel bootable moeten maken.
Een andere mogelijkheid is een extern DVD station via USB. Ik heb hem hier voor je liggen die geleend mag worden, maar ik vrees dat wij iets te ver van elkaar wonen.
 
Hallo Lana,

Jij bent een leuke hoor. Ja je kunt in Windhoos een pakket van 6 of 7 floppy's maken waarmee je XP kunt installeren.
Dat is voor als je niet van CD kunt booten. Helaas sommige laptop's hebben geen diskdrive meer.
Maar de CD zelf is bootable.
Het enige dat ik nog kan bedenken is dat iemand SP3 gestreamlined heeft en daar een data disk van gebrand heeft. Dan kan het dus alsnog met die floppy's.
Of dat het bootable maken is mislukt.

@TS
Denk dat het wel lukt met bart's PE.
 
Laatst bewerkt:
Eh, als je geen CD player hebt ? Hoe krijg je dan de CD van XP geinstalleerd ?

Ik geloof dat ik hier nog wel ergens een non bootable CD van XP heb liggen inclusief een pakketje van een stuk of 6 floppy's. Maar dan zal ik op zolder eens wat dozen moeten gaan doorspitten.
 
Kun je #4 en volgende nog eens even doornemen?
Ik heb een bootable usb-stick waarop de meeste analyze software opstaat. Deze stick gebruik ik gewoonlijk als eerste. Dan zet ik eerst de bios klaar om de stick als eerste opstart medium te nemen.
Is het mogelijk om met iets concreet voor de dag te komen? Ik heb contact met dit forum opgenomen nadat ik al een paar dagen zoet ben geweest met het opsporen van wat er mis is met deze laptop.
Jullie nemen dan wel de stelling aan dat je hier met een onbenul bezig bent.
Ik ben hier mijn tijd aan het verdoen, heb ik de indruk!
 
Kun je #4 en volgende nog eens even doornemen?
Ik heb een bootable usb-stick waarop de meeste analyze software opstaat. Deze stick gebruik ik gewoonlijk als eerste. Dan zet ik eerst de bios klaar om de stick als eerste opstart medium te nemen.
Is het mogelijk om met iets concreet voor de dag te komen? Ik heb contact met dit forum opgenomen nadat ik al een paar dagen zoet ben geweest met het opsporen van wat er mis is met deze laptop.
Jullie nemen dan wel de stelling aan dat je hier met een onbenul bezig bent.
Ik ben hier mijn tijd aan het verdoen, heb ik de indruk!

Ik denk dat wij met u onze tijd aan het verdoen zijn.

Gegroet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan