Windows 7 Certificaten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijn Pc met windows 7 opnieuw moeten installeren. Nu krijg ik voortdurend problemen met HTTPS-sites. Ik krijg steeds de melding " verbinding is niet prive...; net;; err_cert_autority_invalid. Ik vermoed dat dit met vervalllen certifiaten te maken heeft. Ik heb al de firewall uitgeschakeld, viruscanneer, ... Niets helpt. Ik kan zelfs niet op de windowssite binnen om edge te installeren.
Het komt bij alle browsers voor. Zou het mogelijk zijn de certificaten vanuit mijn andere PC onder windows 10 over te brengen naar de oudere Pc met windows 7? Zo ja hoe doe je dat? Dit lijk tme uiterst complex. De oplossingen die je op internet leest via incognito,.. werken niet.
Hopelijk is nog een andre oplossing mogelijk. Dank bij voorbaat.
 
Een van de meest voorkomende oorzaken van de NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID fout is doordat je computer een verkeerde datum of tijd heeft.
Controleer dus of datum en tijd kloppen op je pc. Die staan in het systeemvak: in de rechter benedenhoek van je scherm.
 
Je PC vindt je goedkeuring/trusting van de bedoelde certificaten niet meer. Logisch na een herinstallatie.
Je zal dus elk van die sites opnieuw moeten 'trusten' en dat slaat je PC op voor een volgende bezoek.

Normaal gezien zou je dat moeten kunnen door op de foutmelding die je krijgt bij een bezoek aan zo'n HTTPS site op 'Advanced' of zo iets te klikken ... zou er verdere dialoog moeten komen. Probeer maar eens wat uit, kijk er eens goed rond.
 
PS : ik heb ook geen idee of het feit dat je het verouderde Windows 7 lijkt te gebruiken daar ook geen stokken in de wielen kan steken. Een site-publisher zou eigenlijk ook andersom kunnen vinden dat je PC als bezoeker niet te vertrouwen is wegens virus/adware en andere toestanden die je zou kunnen meebrengen. Toch maar zo snel mogelijk overstappen op Win 10 hoor !
 
Laatst bewerkt:
Welke beveiligingsproduct gebruik je? Ik weet dat vroeger AVG (od) werkte als een soort proxy voor alle webverkeer, en daarbij zen eigen certificaat aanbood om als 'man in the middle' te fungeren. Met alle gevolgen vandien als dit niet op orde was. Zou zulk product dan ook eerder vermijden. Zou alleszins de "err_cert_autority_invalid" kunnen verklaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan