Hardware Chromecast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witdouck

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn vakantiestek heb ik geen vast internet. Via mijn GSM kan ik natuurlijk mobiel internet gebruiken via roaming. Hiermee zou ik graag casten naar een TV met Chromecast. Kan dat en zo ja, hoe?
 
een chromecast kan inderdaad casten, wat ook een mogelijkheid is dat je een iets intelegenter apparaatje aanschaft. (bijvoorbeeld MI Box S).
deze kan hetzelfde als een chrome cast + heeft zelf een ingebouwde android waardoor je veel apps rechtstreeks op dit appraat kan spelen, die je met hdmi verbind met je TV.

mijn ervaring is dat als je dan je gsm instelt als wifi hotspot, en via zo'n toestel gaat afspelen dat dit minder overload geeft wanneer je de wifi van je gsm moet delen om dechromcast te bereiken en om dat naar je gsm te streamen en dit door te casten naar je cromecast.

Beiden zullen werken maar bij beperkte bandbreedte zal een MI box S (of eender welk ander hdmi toestel met wat intelegentie in) iets vlotter werken.
 
je smartphone inschakelen als ' Hotspot ' ...

Mifi router ...
Je gsm gebruiken als hotspot om via dezelfde gsm te streamen wordt moeilijk denk ik , je dient voor de chromecast te gebruiken op hetzelfde wifinetwerk te zitten , en je kan niet en wifi uitzenden en tegelijk er verbinding mee maken. Als je beschikt over een laptop,tablet,andere smartphone kan je één van deze apparaten verbinden met je gemaakte hotspot en zo streamen naar je tv.

Belangrijk: Als je jouw hotspot gebruikt , verbruik je mobiele data, dit kan hoog oplopen als je streamt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan