Status
Niet open voor verdere reacties.

cve

Medewerker
Forumleiding
ik plaats het hier omdat ik nergens in besturingssystemen ergens een plaatsje vind waar ik wel zou kunnen tussen plaatsen. Linux misschien, omdat het denk ik een linux kern heeft maar net als Android er dan ook eigenlijk ook wel weer ver van af staat.
Mijn Asus netbookje is net als mijn vorige Asus netbookje een heerlijk toestelletje om mee te werken, maar dit toestel heeft net als mijn vorige netbook ook weer een intern geheugen van 32 GB. Dat is weinig, zeker om er Win 10 op te draaien. Nu dacht ik eraan om daar Chromium op te gaan installeren. Dat leunt heel dicht aan bij mijn o zo geliefde Android, maar dan aan de andere kant ook weer niet, want het is een appart besturingssysteem blijkbaar. Maar krijgt dan wel google play wat wel weer uit Android geplukt is. in Youtube filmpjes ziet het er allemaal wel heel Android achtig uit vind ik en dat juich ik als Android lover alleen maar toe natuurlijk, maar daar stopt het natuurlijk niet, ik heb ooit eens echte Android op mijn vorige netbook gezet en dat was niet zoals ik het mij had voorgesteld. Van mijn 32 Gb intern geheugen kreeg ik slechts 4 GB ter beschikking. Dus dat was niets.
Nu mijn vragen.
-Iemand ervaring met chromium als besturingssysteem? Indien ja, hoeveel GB neemt dit in beslag, want je hebt net als bij Windows een 8 GB USB stickje nodig om het besturingssysteem erop te zetten, maar na installatie weet ik dus niet hoe groot die Chromium is?
-Ik gebruik nu open office omdat ik vaak in word werk. Kan ik daarin een soort office krijgen die goed werkt net als office of open office?
-Mijn ontspanning is Asphalt 8 airborne op de netbook, in Android google play is dit ook af te halen en te spelen, kan ik dit ook afhalen in Chromium?
Alvast bedankt om mijn vervelende vragen te lezen.
 
MIK, het vergrootglas staat juist naast het windows logo links onderaan. Staat dit er niet bv een tekstvak, kan je dit veranderen door in je taakbalk onderaan rechts te klikken en dan naar zoeken te gaan en daar dan te veranderen naar zoekpictogram weergeven. Dan heb je je vergrootglas terug.
 
MIK, het vergrootglas staat juist naast het windows logo links onderaan. Staat dit er niet bv een tekstvak, kan je dit veranderen door in je taakbalk onderaan rechts te klikken en dan naar zoeken te gaan en daar dan te veranderen naar zoekpictogram weergeven. Dan heb je je vergrootglas terug.

Sorry als ik me onduidelijk uitdrukte, maar er is niets fout aan mijn vergrootglas. Alleen de opgegeven toetscombinatie van Skippy doet het niet. Maar krijg met Win + F ook niets open. Die combinatie werkt niet in mijn versie.
Knipsel w.JPG
 
Ik ben toch eens verder gaan zoeken en alle websites behalve die van Microsoft zeggen dat de Windows toets + F = Zoeken.
Hier heb je er bijvoorbeeld één https://www.seniorweb.nl/uploadedFiles/wwwseniorwebnl/Thema/Windows/Handig/Sneltoetsen_Windows.pdf

Vreemd genoeg staat er op de website van Microsoft zelfs iets waar ik nooit van gehoord heb voor Windows 7 en dat is dat deze toetscombinatie is voor Computers zoeken (als u bent verbonden met een netwerk) https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12445/windows-keyboard-shortcuts

Kies je dan voor Windows 10 dan staat er inderdaad Feedback-hub openen en een schermopname maken

Erg verwarrend allemaal als je zoiets gaat veranderen met een nieuwe versie. Er zijn combinaties die ik zonder na te denken dagelijks al vele jaren gebruik, stel je voor dat er dan ineens wat anders gebeurd na het gebruik van zo'n toetscombinatie. Dat wil je toch niet hebben !! Dan gaan mijn hersens in de knoop.

Ik heb meteen weer een reden om bij Windows 7 te blijven. De zoveelste inmiddels al.

Zie het zo dat als een Belg blindelijks kan typen en je geeft hem ineens een QWERTY toetsenbord. Dan is hij meteen invalide en zal veel taalfouten maken.
Mij hoef je ook geen AZERTY keyboard te geven wat dan komen er behoorlijk wat tikfoutjes.
Dit is zo ongeveer vergelijkbaar als toetscombinaties veranderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan