Opgelost Cloon naar ssd mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Na clone van samsung evo 850-250GB naar samsung qvo 860-1Tb foutcode Oxc000000e

En wil niet meer booten .

Mijn mobo is een Asus Z87-expert (socket1150) bios versie ami versie1206 van 0-07-2013

Tijdens de opstart via F8 kan ik de ssd zien selecteren en booten en dan werkt de pc perfect

Alleen bij de gewone opstart krijg ik de foutcode en wil hij niet doorstarten

Ik heb al geprobeerd via een opstart (instal)usb stick een herstel te doen maar dat lukt niet ook in de bios vind ik geen fout zou er hier misschien iemand zijn om een handje te helpen om dat euvel te verhelpen kan natuurlijk ook een nieuwe installatie doen maar de ganse pc opnieuw configureren is een hele opgave en kost veel tijd .
 
De foutcode duidt erop dat bij het booten de bootdrive niet wordt gevonden.
Dat is de reden dat het met manuele selectie wel werkt...

Staat je bios ingesteld om te booten vanaf de nieuwe SSD ?
Voor de rest ben ik geen expert hierin, maar misschien reageert één van de collega's wel ...
 
Ik heb niets veranderd in de bios de oude ssd stond na de dvd drive als eerst en de nieuwe is op de zelfde sata en voeding kabel aangesloten zal nog eens kijken in de bios .In ieder geval bedankt voor de info als het opgelost raakt hoor je me wel lukt het niet dan wacht ik ook meer info

Julke
 
<probleem is opgelost

In de bios stond 1 cd drive, 2 hdD 3 hdE 4 hdF en 5 ssd Samsung 1TB met Os maar ik meen me te herinneren van in de cursus jaren geleden dat de boot zoekt naar zijn boot disk die kan booten en de rest zo wie zo overslaat dus er zat niets in de weg om te starten .Ik heb alle interne hd’s afgekoppeld dat alleen de cd-r drive en de ssd kon booten en dat lukte zonder problemen .Nadien één voor één de interne hd’s terug aangesloten op het MoBo en kijk alles werkt als vanouds
Vriendelijke groeten en hartelijk dank voor de medewerking
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan