Opgelost Code inloggen voor Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Als ik op Windows 10 inlog doe ik dat met een pincode. Die pincode zit onder een toets van mijn toetsenbord ingesteld. Blijkbaar moet ik door een verkeerde toetsaanslag die code aangepast hebben.
Gevolg is dat ik een foutmelding kreeg. Sinds kort krijg ik regelmatig voor ik mijn code ingeef de opdracht "voer A1B2C3 in" hierna kan ik de betreffende code ingeven en verder werken. Er wordt geschreven wegens herhaalde malen verkeerde code in te geven dat ik dat eerst moet doen.
Ik krijg die melding regelmatig dus niet altijd. Inloggen met mijn normale code via nummeriek toetsenbord was geen probleem.
Je zou denken dat het na die eerste maal gedaan zou zijn maar het blijft regelmatig voorkomen. Hoe raak ik dit kwijt?
 
Ben ik altijd mijlenver van weg gebleven, om exact deze reden ! Heb liever zelf controle ... maar dat helpt je niet vooruit uiteraard. Hopelijk zijn er collega's die wel ervaring hebben met die MS-accounts !
 
suggestie : volledig herinstellen van pin/paswoord op je account - instelling onder de toets weghalen - tijdje manueel inloggen en als het ganse tijd goed gaat, dan pas opnieuw het nieuwe paswoord/pin instellen onder die toets ? Lijkt me meer kans op slagen te hebben dan te proberen achterhalen hoe je het gedrag van die account met zijn bijkomende verificatie kan beïnvloeden ...
 
zoals PhilipV al vermeld dien je je de optie betreffende je pincode eerst uit te zetten en vervolgens gewoon aan te melden via Wachtwoord..
of je doe het volgende ..

U kunt als volgt een pincode opnieuw instellen wanneer u probeert zich aan te melden:

Selecteer op het aanmeldingsscherm de optie Ik ben mijn pincode vergeten onder het tekstvak voor de pincode.
Als er meerdere accounts op de pc zijn, kiest u het account dat u opnieuw moet instellen.
Als Ik ben mijn pincode vergeten niet wordt weergegeven, selecteert u Aanmeldingsopties en kiest u de wachtwoordoptie.
Vervolgens stelt u uw pincode opnieuw in nadat u zich hebt aangemeld.
Typ het wachtwoord voor uw Microsoft-account op het scherm Geef uw wachtwoord op en selecteer daarna Volgende.
U kunt uw wachtwoord opnieuw instellen als u dit vergeten bent.
Kies op het scherm Help ons uw account te beschermen of u uw beveiligingscode als een sms of als e-mailbericht wilt ontvangen.
Als u voor sms kiest, typt u de laatste vier cijfers van uw telefoonnummer en selecteert u vervolgens Code verzenden. Meer informatie over beveiligingsgegevens en verificatiecodes.
Wanneer u de code als sms of e-mailbericht ontvangt op een afzonderlijk apparaat, voert u deze in op het scherm Geef de code op die u hebt ontvangen en selecteert u daarna Volgende.
Voer in het dialoogvenster Een pincode instellen uw nieuwe pincode in en bevestig deze.
Uw nieuwe pincode is ingesteld.

*wil jij dit via het register gaan aanpassen dien je eens te kijken op de locatie HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
 
Pincode is verwijderd. Heb opnieuw ingelogd met paswoord. Pincode opnieuw ingesteld en terug ingelogd. Nu afwachten of de melding terugkomt.
Zie niet waar in register ik iets kan aanpassen. Heb de link gevolgd maar raak er niet verder mee. Zomaar proberen is uit den boze.
Ik laat weten indien het wegblijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan