Windows 10 netwerk adapter start niet (code 10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlipFlop

Steunend lid
Vip Lid
Beste techneuten,

Na een crash (ik kon nergens meer in of bij) heb ik besloten om dan windhoos 10 maar opnieuw te installeren.
Dit ging niet zonder enige moeite, om door te kunnen moest ik " ik heb geen internet" aanklikken.
Nu heb ik inderdaad geen internet en heb ook nog geen manier gevonden om dit op te lossen.
intel l211 gigabit.jpg


De drivers van Intel heb ik handmatig geïnstalleerd maar dit mocht niet baten.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen? Opnieuw installeren van windhoos komt elke keer bij hetzelfde scherm uit " ik heb geen internet"
Volgende stap is clonen van een bestaande werkende installatie.
Of is het een hardwarefout en moet ik gaan denken aan een nieuw moederbord.

B.v.d.
ho
 
Ziet er naar uit dat de drivers van de Gigabit adapter niet zijn geïnstalleerd. En verder nog een PCI Device waarvan ik uiteraard niet weet wat dit is omdat ik geen enkel idee heb welke hardware er in uw pc aanwezig is.
 
Wat is de reden of aanleiding dat je bij de installatie blijkbaar moet kiezen voor een installatie met de indicatie 'ik heb geen internet' ?
Nogal logisch dat hij dan ook de nodige drivers niet installeert.
Heb dat nog nooit gedaan of moeten doen ...
 
network diagnostics.jpg


de " gewone' wired Intel l211 drivers gedownload van intel site installeren op zich prima, dank voor de tip.
maar het probleem blijft.
Hardware is Asrock x 470 master sli
 
Wat is de reden dat je bij de installatie kiest voor een installatie met de indicatie 'ik heb geen internet' ?
Nogal logisch dat hij dan ook de nodige drivers niet installeert.
Heb dat nog nooit gedaan of moeten doen ...
Bij de installatie blijft hij hangen op een donkerblauw scherm met linksonder maar 1 mogelijkheid om door te gaan.
En dat is letterlijk " I have no internet" - hij installeert anders niet verder.
 
dan denk ik inderdaad ook dat Windows Setup de hardware niet kan vinden/starten tijdens het installeren of de poging daartoe van de drivers.
Een gans moederbord vervangen is natuurlijk wel érg drastisch ...
 
In de topicstart en dan de afbeelding zie ik staan PCI slot 1 en de melding van de Gigabit netwerk adapter.
Dit betekend dat er een los insteek netwerk kaartje in de pc in de PCI slot gestoken zit en deze niet op het moederbord zit

Hiervan zal je eerst de juiste drivers moeten installeren om een netwerkverbinding / internet te kunnen maken.

Staat er ergens een fabrikant en/of typenummer op dit kaartje ?

Zit er eigenlijk wel een netwerkaansluiting op het moederbord ?? Probeer deze dan eens.
 
Bedankt voor de suggesties, ik ga wat experimenteren en kom er dan op terug.
Ik zou een linux versie eens kunnen proberen, ik weet alleen niet of dat iets op gaat lossen of het probleem duidelijk wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan