Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik per maand AdwCleaner en daar zit die conduit search steeds bij. Sleutels worden verwijderd maar beestje komt steeds terug . Het zou in je Chrome zitten.
Hoe langer je wacht zonder te cleanen komt er steeds meer bij.
Dank.
 
Probeer het hier eens mee te verwijderen.

Voor een scan ( Scan for Risks )zal de PC opnieuw opgestart worden.

Probeer eventueel ook de scans die bij de rechter buttons staan zoals Unwanted Application Scan
 
Na 3 keer herstart +'Als Aministrator' is hij toch eindelijk gaan scannen. Waarom de vorige keren faalden weet ik niet.
Je merkt toch dat de laptop sneller ,ook heeft hij niets gevonden.
Na 1 mnd scan ik nog eens met AdwCleaner naar die Conduit search.
Norton Power Eraser.jpg
 
Conduit search is toch normaal gezien een toolbar (browser hijacker)die komt ook mee met sommige free programs zoals bv Utorrent dus zou die toolbar normaal ook ergens geinstaleerd
moeten staan op je pc dus zoek daar eerst eens naar en verwijder hem via configuratiescherm
 
Ow ja... vorm van dislectie vermoed ik -)5. Ik ga er al standaard vanuit dat iedereen Malwarebytes gebruikt zonder meer. Zelfs al lees ik iets anders, vullen men hersenen Malwarebytes wel terug in.
 
Antwoord #3 en #4 vind ik vreemd, Power Eraser zou gewoon zonder problemen op moeten starten en z'n werk doen, los er van of het wel of niets vind.

Mijn vermoeden dat er toch iets meer aan de hand is dan alleen deze Conduit Toolbar.
 
De eerste keer met die npe wou de laptop niet herstarten zoals het prog npe vroeg. Bleef in standby of zoiets . Na lang drukken op uit-knop ging de laptop wel uit.
2° maal was ook zo'n kwakkel van dat prog. Na 3° maal met als extra 'als administrator' deed hij wel een herstart en deed update en deed de scan.
'geen bedreiging' was de melding.
 
zie wel heel veel softonic staan in jou lijstje als je ergens een progarmma wil downloaden in het vervolg zeker niet via softonic doen want daar sluipt heel veel zooi bij mee je moet toch echt eens gaan kijken via configuratie scherm een programma verwijderen en kijken wat daar tussen staat van babylon en wat je gedownload hebt via softtonic die programmas kan je ook vinden op andere veilige sites om te downloaden en die andere woorden die je terugvind in die Adw lijst en verwijder dat eerst zijn meestal zoekbalken ed

en probeer dan eens met deze te scannen dat is een online scanner dan moet je geen extra programma te instaleren

alleen de aanwijzingen volgen er en doen wat je gevraagd word alleen bij start scan op uitvoeren klikken

HouseCall - gratis online virus- en spywarescan

sucses
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan