Windows 11 conversie Win 10 niet ondersteund apparaat naar Win 11 ... (nieuwe methode)

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
het enigste middel dat hier gebruikt wordt is de WIN 11 iso ... ?

Ja GEEN Rufus, Ventoy, Bypass-scripts en register hacks, enkel " CMD " ...

1707403252072.png


nieuwsgierig, lees de bijlage ...
 

Bijlagen

  • pHoe Windows 11 23H2 zonder Bypass.pdf
    1 MB · Weergaven: 125
Ik twijfel er niet aan dat dit werkt, als jij het zegt @wivy.
Maar het is zo kinderlijk eenvoudig en zo'n gigantische slordigheid van MS dat ik vrees dat deze manier van werken géén lang leven zal beschoren zijn.

Wie weet lezen ze bij MS mee op PCTuts ... :cool: :devilish: :D:ROFLMAO: (grapje)
 
het gebruikte commando zat al in Win 10 ... Win 11 ... Win xx? de bron vind ik voor het ogenblik niet echt terug ... , maar dit is/was de uitleg:

Windows Server heeft niet zo'n strikte beperking op het CPU-model en controleert nog niet op de aanwezigheid van TPM.

1707407062779.jpeg
 
Laatst bewerkt:
toch nog één plaatje posten:

Bekijk bijlage 254671

Fout is makkelijk te omzeilen met deze lijnen toe te voegen:

@echo off
reg add HKLM\System\Setup\LabConfig /v BypassTPMCheck /t reg_dword /d 0x00000001 /f
reg add HKLM\System\Setup\LabConfig /v BypassSecureBootCheck /t reg_dword /d 0x00000001 /f
reg add HKLM\System\Setup\LabConfig /v BypassRAMCheck /t reg_dword /d 0x00000001 /f
reg add HKLM\System\Setup\LabConfig /v BypassStorageCheck /t reg_dword /d 0x00000001 /f
reg add HKLM\System\Setup\LabConfig /v BypassCPUCheck /t reg_dword /d 0x00000001 /f
 
Wat MS precies doet is het volgende
tijdens update wordt een map aangemaakt C:\$Windows.~BT\sources
hierin staat het appraiserres.dll bestand. Als je deze wist of aanpast kan er geen check worden gedaan

Om installatie af te ronden zorg je ervoor geen verbinding te hebben met internet om verborgen online compatibiliteitscontroles te voorkomen, waardoor de upgrade na enige tijd mislukt en ook om te voorkomen dat Windows Update met uw stuurprogramma's knoeit en mogelijk een BSOD produceert.
Nadat met succes een upgrade naar Windows 11 is uitgevoerd, maakt je weer verbinding met internet en deze zou automatisch moeten worden geactiveerd. U kunt alle updates veilig installeren, er is geen compatibiliteitscontrole meer behalve de volgende versie. Om te upgraden naar de volgende versie, 23H2, verwacht in oktober, hoeft u alleen maar de nieuwe ISO te downloaden en de upgradeprocedure te herhalen.
 
Ik zie geen oorlog, enkel andere meningen over wat nu best is.
Ik zei het al : meerdere wegen leiden naar Rome.

Maar aangezien alles gezegd lijkt en lezers met de tips hierboven hun voordeel kunnen doen, sluit ik dit topic nu inderdaad wel af.
 
  • Geweldig
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan