Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een paar paswoorden moeten aanpassen voor het overnemen van deze sitemet dit als gevolg:

Database Error: Unable to connect to the database:Could not connect to MySQL

Wie kan mij helpen om dat terug inorde te krijgen bij plesk consol.
Antwoord van de provider :

Op ********.be is een een connectie error met de database. Dat wil vrijwel zeker zeggen dat de user en/of wachtwoord die in de website configuratie staan niet juist zijn. Ik vermoed dat u de wachtwoorden in de config of in plesk heeft aangepast zonder ze op de andere plaats aan te passen.
Het wachtwoord dat u in plesk geeft aan de database user moet hetzelfde zijn als wat u gebruikt in de config van de website.

In plesk stelt u het in, dat is wat de database verwacht. In de website moet u connectie maken met dat wat u in plesk heeft ingesteld. ik zie onder de knop logins bij ********* staan
PS: website zou gemaakt zijn met dreamweaver.


Mvg,
Ghost.
 
Laatst bewerkt:
Meestal staat dat ergens in een config.php bestand.
Waar, dat is even zoeken. Ik ken de structuur van deze site niet.
 
In de site is eigenlijk niets aan gepast, enkel in de plesk is van provider om alles te beheren, maar ik vind het niet onmiddellijk.
Ik ben daar nog een leek in.
 
Ik wil even iets uitleggen.

Stel je hebt 1 of meedere databases gekregen of zelf aangemaakt bij de hostingprovider.
Je wilt bijvoorbeeld Joomla installeren om een website te maken.
Tijdens het installeren van Joomla wordt gevraagd de database gegevens in te vullen, daarna wordt dit opgeslagen in een .php bestand. Het is al weer enige tijd geleden dat ik dit gedaan heb, maar volgens mij is dit een config.php bestand.

Wat jij nu zegt is dat je andere wachtwoorden voor de database hebt gemaakt of gekregen.

Dan klopt nu dus de connectie met de database niet meer, omdat in het config.php bestand de oude inlogs nog staan.

Of begrijp ik jou verkeerd ?
 
Ik zou eerst de gehele site via FTP naar de PC halen, zodat je alle bestanden van de gehele site op de pc hebt staan.
Uiteraard werkt de site dan niet, omdat je geen webserver hebt geinstalleerd, maar je kunt wel zoeken naar een config.php bestand of iets wat daar op lijkt.

Open dit bestand met een tekstverwerker en kijk of daar ergens iets van inloggegevens in staan.
 
Is het trouwens een Joomla site ?

Zoek dan naar configuration.php
Dit moet ergens in de root staan.
 
zo te zien hebben ze de database aangepast in plesk kan je je database aanmaken met een gebruikersnaam en pass mocht je hulp nodig hebben weet je waar je mij kan vinden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan