Windows 11 De nieuwe AI-assistent in Windows 11: Copilot nu al installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
In het pdf-document hierbij vind je een eenvoudige methode om Copilot vervroegd te installeren., i.p.v. te wachten tot de tweede helft van 2024.
 

Bijlagen

  • Copilot3.pdf
    412.5 KB · Weergaven: 170
Copilot werd bij mij automatisch geïnstalleerd nadat ik mijn Windows 11 via Microsoft online opnieuw heb laten installeren (omdat ik wegens onbekende reden geen updates meer kon ontvangen).
Copilot is een vervelend ding dat telkens ongevraagd tussenkomt wanneer ik iets opzoek op het internet.
 
ik heb al gevonden hoe je het eruit sloopt

Wil je Copilot in zijn geheel uitschakelen, open dan in de regidtor editor de registersleutel HKCU\ Software\ Policies\ Microsoft\ Windows\
Maak mapje aan met naam WindowsCopilot

maak de 32-bits DWORD-waarde TurnOffWindowsCopilot aan en geef deze de waarde 1 (maak de registersleutel WindowsCopilot zo nodig zelf aan).

Start daarna je pc weer op en het is weg.
 
Nog iemand iets te melden over CoPilot ? (terug naar het onderwerp)
Beste PhilipV ik heb via Google Chrome "Copilot Microsoft" bij het zoekvenster ingetypt ... kreeg ik meerdere opties. heb ik gekozen voor https://copilot.microsoft.com/
daarna kreeg ik het venster van Copilot... zowel in windows 10 Pro versie 22H2 en Windows 11 Home 23H2 zie afbeelding. Ik heb een snelkoppeling naar mijn Bureablad gemaakt van https://copilot.microsoft.com/ en dan start Copilot op.
 

Bijlagen

  • Copilot.jpg
    Copilot.jpg
    44.3 KB · Weergaven: 21
Alles wat je moet weten over Microsoft Copilot

Ik kijk het nog even aan. Zodra ik er behoefte aan ga hebben doe ik mee.
en wat staat er :
Europese gebruikers krijgen Copilot in Windows mogelijk nog niet te zien omwille van de Europese Digital Market Act-regelgeving. Microsoft is druk in de weer om zo snel mogelijk in lijn te komen met deze wetgeving waarna ook Europeanen de AI-assistent kunnen gebruiken.
 
Copilot werkt al perfect, zelfs in het Nederlands. Heel leuke aanvulling op Google en andere zoekrobots. Ook fijn om vertalingen te zoeken uit andere talen, werkt iets dichter bij de gesproken taal dan vb DeepL Translator (die overigens ook al zeer goed werk levert). Copilot zit inbegrepen in (het nieuwe) Microsft Edge, wat ik een veel fijnere browser vind dan het opgedrongen Google Chrome.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan