Beeld Digital video camera recorder sony

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb hier nog een 10 tal cassettes video Hi8 liggen die ik wel nog met kabels op tv kan afspelen maar ik zou die graag op de pc krijgen.
Ik daar nu geen eigenlijk niets van, moet ik daarvoor iets van hardware van kopen en welke software te gebruiken of gaat dit helemaal niet meer.

Alvast bedankt,

Ed

het trekt erop maar ik moet het van mijn video camera overzetten, dus ik moet waarschijnlijk mijn jack die zich splitst in 3 kleuren op een usb grabber zoeken,
alvast leuke tip.
Maar toch heb je gelijk, ik moet die S-video ingang negeren en mijn jack in mijn handycam steken en de kabel in de overeenstemmende kleuren, bedankt hoor.

ed

Laatst bewerkt:
Het is een Jack aansluiting gelijk een hoofdtelefoon maar dan 4 zijdig.
De link met uw foto daar kost het toestel € 8,05,
Ik heb met ChatGpt gezocht en eigenlijk kost het €91, maar het is dezelfde foto???

Dat is niet wat ik te zien krijg op ChatGPT, maar ik heb de prompt héél specifiek gemaakt :

Je hebt het over een specifiek model: de USB 2.0 Audio Video Grabber Adapter van het merk YUWJOOWEE, bedoeld voor het digitaliseren van analoge video (zoals VHS/VCR/TV naar DVD) en compatibel met Windows 7/8/10/11 en Mac.
Helaas vonden we geen exacte vermeldingen of prijzen voor dat merkmodel “YUWJOOWEE” in beschikbare webbronnen. Er blijken geen betrouwbare actuele aanbiedingen te zijn die dat specifieke merk en model benoemen.
Maar er zijn wel vergelijkbare generic‑USB 2.0 video grabbers beschikbaar die vrijwel identiek functioneren. Hieronder vind je enkele actuele opties (naar de euro’s van België) met prijzen en omschrijvingen:

DIGITNOW USB 2.0 Video Grabber (VIXLW)

RCA→USB capture ± € 16​

US$ 15,99

DIGITNOW USB 2.0 Video‑Grabber één‑touch

Plug‑and‑play VHS‑naar‑digital ± € 17.99​

US$ 17,99

Beschikbare vergelijkbare producten:​

Samenvatting prijzen:​

ModelPrijs circa (USD)Prijs circa (EUR)
YUWJOOWEE (niet gevonden)
DIGITNOW / VIXLW / generic15 – 18 USD15 – 20 EUR
Deze generic‑versies zijn in functionaliteit vrijwel gelijk aan wat YUWJOOWEE aanbiedt (RCA/S‑Video naar USB, audio én video capture). Daarom gebruiken veel mensen deze alternatieven als vervanger.

Ik had eze van ChatGPT

Elgato Video Capture op bol.com € 91 kan je dit eens bekijken Philip aub. Ik kan op dit moment bijna niets, ik bekijk het zo ik kan deze avond.
Het is dus voor van mijn Sony camera, waar ik de Jack input en dan de drie kleuren aansluit op het capture apparaat, je snapt me wel zeker, sorry hoor.

Thanks iedereen

Laatst bewerkt:
Via S-video, wat de meeste van die grabbers ook ondersteunen, ga je wrs een betere beeldkwaliteit krijgen.

Welke camera, type + modelnr, eventueel typeplaatje en/of manual, heb je precies? Weblink?
Eventueel een foto van de aansluitingen?

Laatst bewerkt:
Interessant filmpje. OBS = open source en gratis voor niks.
Kan gebruikt worden met de meeste van die grabbers of geeft je al wat info van eventuele instellingen voor andere software.
Verwacht echter niet teveel v.d. kwaliteit, ook niet van die duurdere grabbers. Toch niet vergeleken met huidige beeldkwaliteiten.

Using OBS to Capture Videotapes with a USB Capture Device on Windows

Je kan het capture pakket dat hij gebruikt aanschaffen of bv een EasyCap DC60 van €11,90.
EasyCao DC60 werkt met een UTV007 chip die veel, zo niet de meeste, van die budget systemen gebruiken.
UTV007 audio video grabber

Zoals bv die @Patrick.S DIGITNOW! USB 2.0 Video Capture Card gebruikt blijkbaar niet altijd dezelfde chips.
Kan soms een goedopere (bv UTV007, soms iets anders ?? beter??) in gebruikt worden.
(Iets wat meerdere fabrikanten, bv bij ssds, ook wel eens doen.)

Hier vind je de DIGITNOW! USB 2.0 Video Capture Card voor €16,95, ipv Amazon's €38,66. Even gechekt, BE = blijkbaar gratis shipping!
Gebtruikt dus hoogstwrs een UTV007.

Als je zoekt op Elgato, is ook niet iedereen tevreden over.

Laatst bewerkt:
Ik heb Sony Handycam DCR-TRV120E is een Digital8-camcorder, ik kreeg deze link als ik het opzocht
het is raar, alle links die ik krijg komen eigenlijk op dezelfde hardware uit, hoe komt dat Elgato dan zo duur is €90?
Ik kon de software en de driver van de site van Elgato op de site downloaden.

Jullie kennen er veel meer van dan mij, mij lijkt dit duur €90, als die ander soms maar 10 tot max €40 kosten.
ChatGPT zei dat die goedkopere merken slechtere beeldkwaliteit en ruis geven, ik weet het niet wat nu te kiezen hoor.
Ik ben hier totaal een leek in.

eD

Interessant filmpje. OBS = open source en gratis voor niks.
Kan gebruikt worden met de meeste van die grabbers of geeft je al wat info van eventuele instellingen voor andere software.
Verwacht echter niet teveel v.d. kwaliteit, ook niet van die duurdere grabbers. Toch niet vergeleken met huidige beeldkwaliteiten.

Using OBS to Capture Videotapes with a USB Capture Device on Windows

Je kan het capture pakket dat hij gebruikt aanschaffen of bv een EasyCap DC60 van €11,90.
EasyCao DC60 werkt met een UTV007 chip die veel, zo niet de meeste, van die budget systemen gebruiken.
UTV007 audio video grabber

Zoals bv die @Patrick.S DIGITNOW! USB 2.0 Video Capture Card gebruikt blijkbaar niet altijd dezelfde chips.
Kan soms een goedopere (bv UTV007, soms iets anders ?? beter??) in gebruikt worden.
(Iets wat meerdere fabrikanten, bv bij ssds, ook wel eens doen.)

Hier vind je de DIGITNOW! USB 2.0 Video Capture Card voor €16,95, ipv Amazon's €38,66. Even gechekt, BE = blijkbaar gratis shipping!
Gebtruikt dus hoogstwrs een UTV007.

Als je zoekt op Elgato, is ook niet iedereen tevreden over.
Deus, uw link voor DIGITNOW USB 2.0 Video Capture Card voor €16.95 komt toch uit op de site van €38.66 hoor

Btw @PhilipV sorry, niet meer aan gedacht jij al over digtnow gepost had, reageerde op die latere post van Patrick.S hierover...
Had beter eerst eens teruggelezen...

Link aangepast, hier ook nog eens de correcte:

DIGITNOW! USB 2.0 Video Capture Card

Oops... een correctie... Het gaat hier blijkbaar om 2 verschillende versies.
Die Amazon link is de (digitnow link:) DIGITNOW! USB 2.0 Video Capture Card VHS VCR TV to DVD Converter
Een "witte zogezegde "pro" versie. Zou wel tot 1080p gaan...

Bij opzoeken zei google AI echter
" The DIGITNOW USB 2.0 Video Capture Card and the Digitnow VHS to Digital Converter are essentially the same product, with the latter being a more specific name highlighting its primary function of converting VHS tapes to digital format. The product is designed to capture analog video signals from devices like VHS players and convert them into digital files compatible with computers and other devices. "
Of die het extra geld waard is... ???

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan